"Ţinând cont de toată munca depusă şi de tot ce avem, cred că probabil ne apropiem efectiv tot mai mult de scop", a declarat directorul BEA, Paul-Louis Arslanian, întrebat despre rezultatele anchetei în curs.
"Scopul este de a înţelege ce s-a întâmplat", a adăugat acesta, la sediul BEA din Le Bourget, în nordul Parisului.
"Facem tot ce putem şi este foarte dificil", a subliniat Arslanian. "Se face totul pentru a recupera atât dispozitivele de înregistrare, cât şi trupurile şi nu putem spune astăzi ce se va reuşi", a continuat el.
"Este aproape sigur că avionul nu va fi recuperat în întregime", a subliniat acesta, căutarea resturilor aeronavei continuând în Oceanul Atlantic.
După cinci zile de la accident, BEA anunţa că ancheta depistase o "incoerenţă" a măsurărilor vitezei de către sondele Pitot ale avionului. Biroul a subliniat ulterior că nicio legătură nu se stabilise, încă, între aceste sonde şi prăbuşire.
Puse în discuţie de sindicate, sondele Pitot au fost toate înlocuite de Air France pe avioanele de cursă lungă A330 şi A340, a anunţat luni Erick Derivry, purtător de cuvânt al SNPL, sindicatul piloţilor majoritar în cadrul companiei.
Arslanian a adăugat că nu se află încă în posesia rezultatelor autopsiilor trupurilor găsite după accident.
"Autopsiile efectuate în Brazilia sunt sub responsabilitatea autorităţilor braziliene. Acestora li s-au alăturat, de asemenea, francezi. Avem un medic anchetator al BEA, care nu a primit autorizaţia să participe la autopsii", a declarat el.
BEA, prin cei aproximativ 60 de experţi ai săi, este singurul organism în Franţa care efectuează anchete tehnice pentru a determina cauzele accidentelor de avion, cum este cazul prăbuşirii Airbusului A330 al companiei Air France între Rio şi Paris, la 1 iunie.
Mesajele de eroare ar fi fost trimise după dezintegrarea sa în aer
Avionul Airbus A330 ar fi transmis o serie de mesaje de eroare după dezintegrarea sa în aer, a declarat un fost pilot al unui Boeing 747, citat miercuri de Sky News.
Alastair Rosenchein a afirmat că alertele electronice eronate ar fi fost trimise în timp ce avionul se prăbuşea.
"În mod normal, într-un accident, există unul sau două lucruri care merg prost, dar este improbabil să meargă prost 24 de lucruri în acelaşi timp", a spus el. "Este mai probabil să primeşti aceste erori după accident, după ce aparatul a început să se dezintegreze, pentru că nu este nimic care să oprească aceste mesaje, atât timp cât există curent electric la sisteme", a continuat el.
Comentariile lui Rosenchein intervin în timp ce anchetatorii francezi se pregătesc să prezinte primul lor raport privind dezastrul. Biroul de investigaţii şi analiză pentru siguranţa aviaţiei civile ar urma să se concentreze pe teoriile potrivit cărora sondele de viteză deteriorate sau îngheţate au provocat accidentul.
Air France inițiase un proces de înlocuire a sondelor la avioanele sale Airbus 330 şi 340, după ce mai mulţi piloţi au raportat erori. Dar senzorii de la bordul aparatului de zbor prăbuşit în largul coastelor braziliene, fabricat în urmă cu patru ani, nu fuseseră înlocuiţi.
Frank Taylor, un profesor de la Universitatea Cranfield, din Marea Britanie, a apreciat că avionul s-a dezintegrat parţial sau complet în aer, un argument fiind faptul că trupuri neînsufleţite au fost găsite fără haine. Până în prezent, doar 49 dintre cei 228 de pasageri şi membri ai echipajului au fost recuperaţi.