Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa joi, spotul publicitar Colgate, care a fost difuzat de Antena 1, Antena 3, Kanal D şi Pro TV.
Potrivit CNA, în spot, un stomatolog spune "Multe alimente au un nivel ridicat al acidităţii ce pot provoca eroziunea smalţului dinţilor".
"Fraza este agramată", a spus Răsvan Popescu, preşedintele CNA. El a precizat că forma corectă ar fi fost "Multe alimente au un nivel ridicat al acidităţii ce poate provoca eroziunea smalţului dinţilor".
În aceste condiţii, CNA a decis să someze posturile care au difuzat respectivul clip să intre în legalitate, ceea ce înseamnă interzicerea lui de la difuzare până când clipul publicitar va fi modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizuală.
Decizia a fost luată în conformitate cu art. 88 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Radiodifuzorii au obligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române, stabilite de Academia Română".