Într-un interviu acordat Time, Kouts afirmă că doar un transport de armament poate justifica atitudinea bizară a Rusiei în acest caz. "Există ipoteza că la bord erau rachete. Din experienţa mea, vă pot spune că versiunile oficiale nu sunt realiste", explică amiralul.
Oficialul UE confirmă că interceptarea navei de către serviciile de securitate israeliene este explicaţia cea mai plauzibilă.
Versiunea oferită de Rusia este că nava Arctic Sea, cu echipaj rusesc, a plecat din Finlanda sub pavilion maltez la 22 iulie. Urma să ajungă în Algeria cu un transport de cherestea. Însă, potrivit Moscovei, opt presupuşi piraţi ar fi capturat nava la 24 iulie. Dispozitivul electronic de localizare a fost dezactivat, iar nava a dispărut în Oceanul Atlantic. Pe 12 august a fost trimisă o navă de patrulare care a găsit nava după o săptămână.
"Dar, pe măsură ce apar detalii despre incident, versiunea oficială pare să nu mai fie valabilă, iar Rusia nu prea mai poate oferi explicaţii. De ce dintre atâtea nave care transportă bunuri de valoare piraţii au atacat tocmai o navă care avea la bord lemn? De ce echipajul nu a transmis un SOS? De ce preşedintele israelian Shimon Peres a efectuat o vizită în Rusia după ce nava a fost găsită? De ce Rusia a aşteptat atât de mult înainte de a începe căutarea navei?", comentează revista Time.