„România are încă o moralitate foarte bună în ceea ce priveşte rambursarea creditelor. Cine poate să achite o face în continuare. În schimb, şomajul şi deteriorarea mediului de afaceri au făcut ca unii clienţi să nu mai poată plăti. (…) Luăm în considerare criza. Pe clienţii curenţi încercăm să-i sprijinim pentru a face faţă. Nu ne interesează doar business planul, ne uităm şi la punctele forte ale acestora, cum vor ieşi din criză”, a spus Schreiner, la un seminar privind managementul lichidităţii.
El anticipează că România va ieşi din criză cel mai devreme în 2011, iar anul viitor mediul de afaceri şi şomajul se vor deteriora în continuare.
Schreiner a arătat că în perioada de criză băncile îşi întăresc poziţia de control financiar al clienţilor, fiind interesate nu doar de veniturile înregistrate şi de încasările efective.
„Facem o monitorizare foarte strânsă a companiilor, mai ales a celor în proces de restructurare. (…) Ne uităm la afaceri, îi susţinem, dar sunt şi lucruri pe care nu le putem accepta”, a mai spus Schreiner.