În ultimul an, pe fondul crizei economice, dar şi a interesului tot mai mare al cititorilor pentru internet, tirajul şi vânzările revistei Playboy au scăzut semnificativ. Potrivit unor analişti de pe piaţa media americană, accesul gratuit la site-uri pornografice este o altă cauză a scăderii vânzărilor Playboy.
Reprezentanţii companiei Playboy au anunţat că publisherul a înregistrat, în trimestrul al treilea, pierderi de 13,7 milioane de dolari, comparativ cu perioada similară a anului trecut, când înregistra pierderi de 4,2 milioane de dolari. Ei au mai precizat că au fost făcute importante reduceri de cheltuieli şi s-au disponibilizat 25% din angajaţi.
În prezent, revista americană pentru bărbaţi are un tiraj de circa trei milioane de exemplare, comparativ cu anii ’70 când avea un tiraj de circa şapte milioane de exemplare.
Potrivit presei americane, două companii, Apollo Capital Partners şi Providence Equity Partners, au fost interesate de o eventuală achiziţie a companiei, dar au decis să nu înainteze o ofertă.
Pe de altă parte, compania Virgin Media este, de asemenea, interesată de cumpărarea revistei Playboy, dar reprezentanţii companiei nu au confirmat această informaţie.
Potrivit unor surse care au dorit să îşi păstreze anonimatul, citate de publicaţia New York Post, Hugh Hefner, posesorul companiei Playboy, doreşte să obţină din vânzare o sumă suficientă pentru a-şi asigura în continuare un trai luxos.
Pe de altă parte, există surse care spun că Hefner nu este decis să vândă compania.
Fiica lui Hefner, Christine, a renunţat la poziţia de Chief Operating Officer al Playboy în ianuarie şi a încetat orice colaborare cu compania săptămâna trecută.
Un purtător de cuvânt al Playboy a declarat că nu a fost primită nicio ofertă de achiziţie a companiei, dar a precizat că vor fi luate în considerare propunerile avantajoase pentru acţionari.