Potrivit autosport.com, la numai o lună după ce vechiul sistem 10-8-6-5-4-3-2-1 a fost înlocuit cu 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, apropiat de cel din MotoGP, o reuniune a Grupului sportiv de lucru (SWG) din cadrul F1, care a avut loc, vineri, la Londra, a stabilit ca diferenţa de puncte dintre câştigătorul unei curse şi ocupantul locului doi să fie mai mare.
Consiliul Mondial al FIA se va întruni luna viitoare şi ar trebui ca acest organism să aprobe includerea noului sistem în regulamentul sportiv pentru 2010. Potrivit sursei citate, decizia ar reprezenta o formalitate, în condiţiile în care echipele au căzut deja de acord să accepte grila 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Site-ul citat precizează că SWG a mai luat în calcul posibilitatea de a se acorda puncte pentru pole-postion şi pentru cel mai rapid tur, dar aceste idei nu s-au materializat, la fel şi obligativitatea ca un pilot să efecueze două opriri la boxe în cadrul unei curse. Astfel, piloţii vor fi nevoiţi să facă în 2010 un singur „pit-stop”, pentru a putea utiliza cele două compoziţii ale pneurilor disponibile în cadrul unui Grand Prix.
Consiliul Mondial al FIA hotărâse, la 11 decembrie 2009, modificarea sistemului de punctaj pentru ediţia 2010 a Campionatului Mondial de Formula 1. „Ca urmare a creşterii la 13 a numărului de formaţii ce vor participa la ediţia 2010 a CM şi a recomandării comisiei F1, un nou sistem de punctaj va fi aplicat începând cu sezonul 2010”, a anunţat FIA într-un comunicat, fără alte precizări.
Comisia F1 a decis iniţial să propună FIA transformarea sistemului 10-8-6-5-4-3-2-1, care recompensa primii opt clasaţi într-o cursă, în 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, care ar urma să ofere puncte piloţilor ce termină pe primele zece locuri ale unui Grand Prix.
Sistemul de punctaj din Formula 1 nu a fost modificat din 2003. În ultimii ani, pe grila de start a F1 au fost prezente zece echipe, însă începând din 2010 la start se vor afla 26 de maşini, un record din 1995.