„Din totalul vehiculelor second hand, 37% este mai vechi de zece ani”, a afirmat Popovici într-o conferinţă de presă.
El a spus că mulţi asiguratori îşi direcţionează clienţii, pentru repararea maşinilor, către service-uri neautorizate.
„Una dintre portiţele de scăpare a dealerilor de faliment o reprezintă afacerile de after service. În 2009, această activitate a fost afectată de tendinţa societăţilor de asigurări de a direcţiona clienţii către service-uri neavizate”, a arătat Popovici.
Totodată, reprezentantul APIA s-a arătat îngrijorat de acordul care urmează să fie semnat în câteva săptămâni între Uniunea Europeană şi Coreea de Sud, care prevede schimburi comerciale cu taxe reduse.
„Piaţa locală ar putea fi afectată de acordul de liber schimb, în condiţiile în care Coreea de Sud a exportat 730.000 de unităţi în Uniunea Europeană, iar în sens invers numărul maşinilor livrate a fost de puţin peste 20.000. O reducere de 10% a taxelor la maşinile coreene ar duce la ieftinirea cu circa 1.000 euro per unitate”, a arătat Popovici.
În 2008 vânzările de maşini rulate a crescut cu aproape 150%, la un nivel record, de peste 300.000 de maşini.
În ceea ce priveşte maşinile noi din 2009, vânzările s-au diminuat cu 52%, la 130.193 de maşini.