Reprezentanţii WordPress.com au precizat că problema a fost cauzată de schimbarea unui router principal la unul dintre providerii săi de centre de date, ceea ce a condus la disfuncţionalităţi ale site-ului.
Compania a estimat că, pe parcursul penei respective, blogosfera a pierdut circa 5,5 milioane de vizualizări de pagini.
Fondatorul WordPress.com, Matt Mullenweg, a declarat că incidentul a fost, pentru firma sa, „cel mai grav din ultimii patru ani”.
„Ştiu că utilizatorilor le-a displăcut la fel de mult situaţia ca şi nouă, întreaga echipă a lucrat susţinut pentru a încerca să refacă accesul la bloguri cât mai curând posibil”, a spus el.
„Sper că va dura mai mult de patru ani până ce vom avea din nou o problemă similară”, a spus Mullenweg.
Pe blogul companiei, el a menţionat că securitatea nu este o problemă şi că platforma nu a fost ţinta unui atac. „Toate datele utilizatorilor sunt în siguranţă, doar că nu vi le-am putut furniza”, a scris el.
Mullenweg a precizat că compania va face cercetări pentru a descoperi ce s-a întâmplat şi pentru a-şi putea realiza un plan mai bun de reacţie în cazul apariţiei de noi probleme similare.
Reacţia utilizatorilor platformei WordPress.com nu a fost una dură, cei care au publicat comentarii pe blogul companiei menţionând că au înţeles ce se întâmplă şi au apreciat eforturile lui Mullenweg de a încerca să ţină la curent utilizatorii platformei cu evoluţia situaţiei.
Conform companiei de cercetare Quantcast, peste 230 de milioane de persoane vizitează unul sau mai multe bloguri găzduite pe platforma WordPress.com în fiecare lună.