Ea a prezentat primele concluzii ale comisiei tehnice care a analizat cauzele accidentului avionului polonez Tu-154M.
„Ancheta a decis că nu a avut loc nici un atac terorist, explozie, incendiu sau funcţionare defectuoasă a echipamentului”, a spus Anodina, adăugând că motoarele au continuat să funcţioneze până când aparatul de zbor a atins solul.
„Sistemul de navigaţie era de asemenea pornit, el a rămas operaţional în permanenţă şi echipajul a primit toate informaţiile despre condiţiile meteorologice şi posibilele aerodromuri de rezervă”, a adăugat Anodina.
Echipajul a fost informat că vizibilitatea în apropiere de Smolensk era de 20 de metri, cu patru minute înainte de producerea accidentului, a anunţat pentru Interfax, în timpul unei conferinţe de presă, un reprezentant al biroului rus de anchete privind accidentele aeriene, MAK, relatează RIA Novosti, în pagina electronică.
„Cu patru minute înainte de accident, un Iak-40 al forţelor aeriene poloneze a informat (echipajul avionului Tu-154 al preşedintelui polonez) că estima vizibilitatea la 20 de metri, a declarat oficialul.