Astfel, scăderea veniturilor a fost de 7,4% în trimestrul al doilea, de la cea de 10,1% din primele trei luni ale acestui an, se arată într-un raport al grupului francez Orange.
Orange România a înregistrat în primele şase luni venituri din servicii personale de 437 milioane euro, în scădere cu 9,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania avea, la finele lunii iunie, 10,471 milioane de clienţi, faţă de 10,995 milioane la finele anului trecut, respectiv 10,354 milioane la jumătatea lui 2009.
Din numărul total de utilizatori, 2,357 milioane reprezentau la finele primului semestru clienţi broadband (internet şi date mobile), de la 2,708 milioane la sfârşitul lui 2009, respectiv 2,223 milioane la jumătatea anului trecut.
Veniturile înregistrate de Orange în România în trimestrul al doilea au scăzut cu 7,4%, de la 267 milioane euro la 247 milioane euro, în timp ce încasările din servicii ale companiei pe piaţa românească au coborât cu 7,8%, de la 243 milioane euro la 224 milioane euro.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU), raportat de Orange ca veniturile generate de reţea în ultimele 12 luni şi raportate la media ponderată a numărului de utilizatori din aceeaşi perioadă, s-a plasat în România, la 30 iunie, la 85 de euro, faţă de 108 euro la jumătatea anului trecut.
„Urmând tendinţa din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnat îmbunătăţiri de la lună la lună. Conform estimărilor noastre, cota valorică de piaţă a companiei a crescut datorită evoluţiei ARPU şi a bazei de clienţi cu abonamente. Chiar dacă baza de clienţi prepay a scăzut pe fondul deteriorării condiţiilor economice, estimăm că pe acest segment cota valorică de piaţă a rămas stabilă”, a declarat directorul general al Orange România, Thierry Millet, într-un comunicat al companiei.
Pe segmentul datelor mobile, Orange România a obţinut o creştere cu 29% a veniturilor în al doilea trimestru al anului comparativ cu trimestrul anterior, se arată în acelaşi comunicat. Creşterea pe acest segment a fost susţinută în principal de lansarea pachetelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru un număr tot mai mare de clienţi şi a opţiunilor dedicate pentru accesul la internet pe mobil.