Sorin Oprescu a spus că la şedinţa de săptămâna viitoare a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) va discuta despre organizarea Consiliilor de Administraţie ale celor 21 de spitale ale municipalităţii, pentru ca în cel mai scurt timp să poată fi organizat concursul pentru funcţiile de manageri.
„Trebuie să desemnăm consiliile de administraţie la toate cele 21 de spitale, pentru a putea organiza concursuri de management. Trebuie să fie un concurs fără încărcătură politică. Vă promite Oprescu”, a subliniat edilul şef al Capitalei.
El a precizat că schimbarea directorilor s-a făcut în ultimul deceniu într-o manieră brutală, fără o analiză pertinentă, predominant fiind criteriul politic.
„În ultimii zece ani, managerii au fost angajaţi pe criterii politice, un exemplu în acest sens este chiar unitatea sanitară în care am fost eu director (Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, n.r.) şi care a acumulat datorii foarte mari”, a mai spus Oprescu.
Primarul general al Capitalei a adăugat că luni se va întâlni cu toţi managerii de la cele 21 de spitale pentru a-i anunţa despre măsurile care se impun pentru evitarea unei tragedii de genul celei de la Maternitatea Giuleşti, dar şi despre organizarea concursului.
Cinci bebeluşi, doi băieţi şi trei fete, au murit şi alţi şase sunt răniţi grav în urma incendiului care a avut loc luni, la Secţia de Terapie Intensivă Nou-Născuţi de la Maternitatea Giuleşti din Capitală.
Parchetul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a declanşat o anchetă sub aspectul comiterii infracţiunilor de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă din culpă.
Întreaga conducere a Maternităţii Giuleşti a fost suspendată până la finalizarea anchetei, în urma dispoziţiei primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, la scurt timp după ce ministrul Sănătăţii ceruse demiterea echipei manageriale a unităţii sanitare.
Directorul general al Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, Marius Savu, declara, în 22 iulie, pentru MEDIAFAX, că managerii spitalelor preluate de municipalitate, toţi având statut de interimari, vor rămâne în funcţii până la organizarea concursului, probabil în toamnă.