În cazul acestor gadgeturi, telefonul în sine trece pe locul doi, ceea ce contează fiind calitatea ecranului şi a conexiunii la Internet, precum şi numărul de aplicaţii pe care telefonul le are.
James Altucher, analist al Formula Capital, spune că smartphone-urile vor deveni o modă mult mai mare şi mai profitabilă decât cred majoritatea oamenilor.
Apple şi Google vor câştiga războiul smartphone, în timp ce iPhone şi Android continuă să câştige cotă de piaţă, pentru că oferă cea mai bună experienţă multimedia, mulţumită unei varietăţi largi de aplicaţii.
„Google va continua să avanseze în cota de piaţă pentru că Android este fabricat de 100 de producători diferiţi”, prevede Altucher.
El prezice un viitor strălucit pentru reţelele F5 şi tehnologia Riverbed, cei mai mari perdanţi fiind Research in Motion (RIM) şi Nokia, deoarece acestea au ratat tranziţia la smartphone ca platforme de aplicaţii.
„Nu cunosc pe nimeni cu un Nokia”, spune analistul. Compania încă este o prezenţă masivă pe piaţa globală, însă dominarea ei este în scădere. În America de Nord, vânzările Nokia au scăzut cu 21% numai în primul semestru din 2010.
Stocul Research in Motion nu va ajunge la zero, spune Altucher, însă cele mai bune zile sunt demult apuse, pentru că le lipsesc aplicaţiile de care consumatorul are nevoie. Pentru dezvoltatori, Blackberry este pe locul trei în lista priorităţilor.
„Într-un final nu vor mai fi nimic”, spune Altucher. „Pur şi simplu nu oferă funcţionalitate. Dacă vrei aplicaţii, vrei Angry Birds, iar RIM pur şi simplu nu se poate compara cu Apple şi Google”.
Pe de altă parte, Apple şi Google vor continua să se dezvolte.