De asemenea, la gala de închidere a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti a fost acordat un premiu al criticii, pe care l-a adjudecat pelicula „Patru lei paralei/ Four Lions” – primul film de cinema al britanicului Chris Morris.
Premiul pentru regie a mers la Debra Granik, pentru filmul „Mâinile tatălui meu/ Winter’s Bone”, în timp ce premiul pentru imagine a fost adjudecat de Patrick Murguia, pentru pelicula „Abel”.
Totodată, în cadrul galei, Principesa Margareta a României a urcat pe scenă pentru a-i înmâna actriţei Mariana Mihuţ premiul de excelenţă. Un premiu de excelenţă a primit şi regizorul Andrei Koncealovski, invitatul special al Festivalului Internaţional de Film Bucureşti. Marele regizor rus a acceptat încă de anul trecut invitaţia, când a renunţat la un alt eveniment de gen din străinătate pentru a fi prezent la Bucureşti, însă norul de cenuşă care a perturbat traficul aerian în Europa l-a ţinut departe de România.
În discursul său de acceptare a premiului, Koncealovski a vorbit despre importanţa festivalurilor de film în încercarea de a menţine vie amintirea peliculelor care au „făcut mai frumoasă” viaţa generaţiilor trecute. El a mai subliniat că festivalurile sunt importante pentru că aduc noilor generaţii filmele din trecut, dar şi pentru că reuşesc să creeze o tradiţie, în pofida faptului că tânăra generaţie „depune un efort imens” de a se rupe de tradiţii.
La gala de închidere a festivalului au mai fost prezenţi Principele Radu al României, Principesa Margareta a României, Principesa Rym Al Ali a Iordaniei, actorul Victor Rebengiuc, regizorul Radu Gabrea, criticii de film Irina Margareta Nistor, Andrei Creţulescu, Magda Mihăilescu şi jurnalistul Cristian Tudor Popescu.
Gala s-a încheiat cu proiecţia filmului „Undeva/ Somewhere”, cel mai recent lungmetraj al regizoarei Sofia Coppola, premiat cu Leul de Aur la ediţia din 2010 a Festivalului de la Veneţia.
Bucharest IFF, iniţiat şi coordonat de Dana Dimitriu – Chelba, este unicul festival competitiv din Bucureşti destinat exclusiv filmelor de lungmetraj şi promite să-şi respecte standardul înalt fixat în ediţiile precedente, când a lansat titluri ca „Lust, Caution” (de Ang Lee), „Eldorado” (Bouli Lanners), „Tokyo!” (Michel Gondry, Leos Carax & Bong Joon-ho), „A Serious Man” (fraţii Coen), „Thirst” (Park Chan-wook), „Un om singur/ A Single Man” (Tom Ford), dar şi filmele româneşti „Cea mai fericită fată din lume” (Radu Jude) şi „Portretul luptătorului la tinereţe” (Constantin Popescu).