gândul.info a intrat în posesia primelor fotografii aeriene realizate de Skycam.
Inaugurat în urmă cu trei zile, Pasajul Basarab reprezintă un record naţional şi european. Acesta are cel mai lung pod hobanat din România-360 de metri, cel mai lat pod hobanat din Europa-43,3 metri, cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti-1,9 kilometri şi cel mai mare punct intermodal din România.
Acesta reuneşte linii de tramvai, autobuze, troleibuze, două gări de cale ferată, staţii de metrou şi are spaţii special amenajate pentru taxiuri şi două autogări pentru transportul intern şi internaţional. Autorităţile estimează că pe Pasajul Basarab va fi un trafic de 32 de milioane de călători pe an.
Deşi pasajul Basarab a fost inaugurat înainte de recepţia finală, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că legea îi permite şi că toate testele au ieşti bine.
„În momentul în care am dat drumul la pod, toate testele, inclusiv unul care a fost cerut de un distins profesor de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, au ieşit bine. Ultimul test a fost făcut miercurea trecută. Noi avem voie să facem acest lucru. Nu eram nebun să permit circulaţia cu o asemenea încărcătură de oameni şi maşini peste un pod doar pentru a-mi face o ambiţie. Eu nu am astfel de ambiţii”, a declarat Sorin Oprescu.
Potrivit primarului general, la pasajul Basarab s-a făcut până acum un proces verbal de predare-primire, urmând ca la recepţia finală să fie chemaţi şi specialiştii Inspectoratului de Stat în Construcţii. Construit pentru a fluidiza traficul, pasajul suprateran Basarab face legătura între bulevardul Nicolae Titulescu, în apropierea Gării de Nord, şi bulevardul Vasile Milea, existând şi bretele de legătură cu Şoseaua Grozăveşti. Construcţia lui a costat peste 200 de milioane de euro.