Nava Bulgaria făcea parte din compania de transport maritim de marfă Kama River, cu sediul în Perm. Nava a fost închiriată de o altă organizaţie, care, ulterior, a închiriat-o unor cetăţeni.
Nava Bulgaria a fost supusă unor verificări tehnice şi a obţinut avizul de navigaţie, la 15 iunie iunie 2011. La sfârşitul lui mai, compania „Agrorechtur” a solicitat o licenţă pentru tranport de persoane, dar, la momentul efectuării inspecţiei tehnice, licenţa nu era pregătită şi nu a fost eliberată solicitantului. Astfel, această călătorie pe râul Volga a fost efectuată ilegal.
În afară de acest lucru, au fost constatate încălcări „grave” cu privire la mentenenţa navei, iar managerul navei a încălcat regulile de securitate a navigaţiei, permiţând îmbarcarea a cel puţin 50 de persoane în plus, a mai declarat Belov.
De asemenea, nava a efectuat această ultimă cursă fără ca motorul din stânga să funcţioneze. Concentrarea combustibilului la tribord a condus la o înclinare a navei cu aproape patru grade. La tribord erau depozitate şi alte lichide, pentru uz tehnic, iar echilibrul navei a fost afectat, a mai declarat procurorul.