Anunţul făcut de China CNR Corp intervine după hotărârea Guvernului chinez de a suspenda orice nou proiect de construcţii în domeniul căilor ferate, la trei săptămâni după o coliziune între două TGV-uri, în estul ţării, soldată cu morţi.
„China CNR Corp (…) retrage 54 de trenuri de mare viteză fabricate de filialele noastre, pentru analize sistematice asupra cauzelor anumitor probleme tehnice”, a anunţat compania, într-un comunicat, la Bursa din Shanghai.
Retragerea, care afectează aproximativ un sfert din flotă, va permite „să se efectueze o revizie pentru asigurarea calităţii şi siguranţei” trenurilor, se arată în comunicat, care a fost aprobat de Ministerul Căilor Ferate.
China a anunţat joi că suspendă orice nou proiect de construcţie în domeniul căilor ferate, după ce coliziunea soldată cu morţi a suscitat îngrijorări profunde cu privire la securitatea reţelei sale, aflată în plină dezvoltare.
La 23 iulie, o coliziune între două TGV-uri, aparent cauzată de o problemă de semnalizare, în timpul unei furtuni, s-a soldat cu 40 de morţi, în apropiere de Wenzhou (est), cel mai grav accident feroviar înregistrat în China, din 2008 şi până în prezent.
Guvernul chinez a hotărât, totodată, să „studieze în mod aprofundat” proiectele deja aprobate şi a limitat viteza TGV-urilor.
Linia de mare viteză care asigură legătura între Beijing şi Shanghai, o legătură simbolică, între capitala politică şi cea economică a Chinei, cu un cost de construcţie de 33 de miliarde de dolari, a fost inaugurată, cu pompă, la sfârşitul lui iunie, în prezenţa premierului Wen Jiabao.
Însă, aceste începuturi au fost marcate de diferite probleme tehnice, ca penele de electricitate, întârzieri frecvente şi o lipsă de interes din partea pasagerilor, a anunţat vineri The 21st Century Business Herald.
Tan Xiaofeng, purtătorul de cuvânt al China CNR Corp, a explicat pentru această publicaţie că trenurile au fost retrase din cauza defectelor anumitor echipamente şi pentru că firma împarte costurile cu furnizorii săi, ca germanul Siemens.
Catastrofa de la Wenzhou a declanşat un val de mesaje pe Internet, în care chinezii au acuzat Guvernul că le sacrifică securitatea, în schimbul unei dezvoltări economice scăpate de sub control a ţării.
Inclusiv organul oficial al Partidului Comunist, Cotidianul Poporului, a avertizat că PIB-ul Chinei nu poate fi „pătat cu sânge”.
Mândră de tehnologia sa, achiziţionată prin trasferuri străine, China a început să exporte material în domeniul transportului feroviar de mare viteză, intrând în competiţie, pe piaţa mondială, cu multinaţionale ca Alstom (Franţa), Bombardier (Canada) sau Siemens (Germania).