Târgul de carieră Angajatori de Top, care a început vineri dimineaţă, la Sala Palatului, a fost vizitat de mii de tineri încă din primele ore de după deschidere.
Companii de renume, ca Google, Oracle, HP, BRD, Miscrosoft, JTI, Dacia sau Renault pun la bătaie peste 2.500 de poziţii, atât pentru studenţi sau tineri absolvenţi, cât şi pentru specialişti cu experienţă.
Cu toate acestea, mulţi dintre tinerii participanţi spun, din experienţele anterioare, că, deşi reprezentanţii companiilor le expun cu lux de amănunte oferta de angajare şi le introduc CV-urile în baza de date, telefonul care să-i cheme la interviu întârzie să apară. Sau că etapele recrutării sunt multe şi dificil de trecut.
Dragoş Gheban, business development manager la Catalyst Solutions, compania care organizează târgul, spune că recrutarea este un proces în care multinaţionalele investesc mulţi bani, aşadar este normal ca selecţia să se facă într-un timp mai îndelungat şi după mai multe probe.
„Decizia este una dificil de luat, mai ales în cazul tinerilor fără experienţă, în care angajatorul trebuie să investească foarte mult, de aceea candidaţii trec prin mai multe procese de selecţie. Dar cu cât recrutarea are mai multe etape, au de câştigat şi candidaţii, pentru că cei care le trec pe toate înseamnă că se potrivesc cu jobul respectiv. Dacă procesul ar fi unul scurt, iar angajarea s-ar face într-o săptămână, este posibil că ulterior, angajatul să-şi dea seama că nu se potriveşte cu jobul”, a declarat Gheban.
Citeşte mai multe despre ce caută companiile la viitorii angajaţi pe www.incont.ro.