Noile reţete pentru culoarea caramel a băuturilor au o cantitate mai redusă de 4-metilmidazol, substanţă chimică considerată cancerigenă în California, potrivit BBC.
Reţeta schimbată a fost introdusă deja în California, iar cele două grupuri afirmă că implementarea la nivelul SUA va creşte eficienţa producţiei.
„Considerăm că nu există un risc la adresa sănătăţii publice care să justifice o astfel de schimbare, dar am cerut furnizorilor de caramel să ia această măsură pentru ca produsele noastre să nu fie supuse unei cerinţe pentru un avertisment fără fundament ştiinţific”, a declarat un reprezentant al Coca-Cola.
Substanţa chimică a fost legată de cancer la şoareci de laborator în cadrul unui studiu, dar nu există dovezi că ar reprezenta un risc pentru sănătatea oamenilor, potrivit Asociaţiei Americane a Băuturilor Răcoritoare.
Autoritatea pentru Alimente şi Medicamente din SUA afirmă că o persoană ar trebui să consume peste 1.000 de doze de Coca-Cola sau Pepsi pe zi pentru a acumula o doză de substanţă chimică similară cu cea folosită pe şoareci în testele de laborator.
„Colorantul de caramel utilizat pentru producerea tuturor produselor noastre este şi va fi întotdeauna sigur. Compania Coca-Cola nu îşi schimbă faimoasa reţetă pentru producerea băuturii răcoritoare Coca-Cola. De-a lungul anilor, am îmbunataţit procesele de producţie, dar nu am modificat niciodată formula noastră secretă”, se arată într-o declaraţie a companiei Coca-Cola transmisă presei.
Compania a cerut furnizorilor de caramel să modifice procesele lor de producţie pentru a reduce cantitatea de 4-MEI din caramel, schimbari care nu vor afecta reţeta, gustul şi nici calitatea produselor.
„Aceste schimbări nu vor afecta culoarea sau gustul Coca-Cola. Angajamentul nostru de a furniza produse de cea mai înaltă calitate şi la cele mai înalte standarde de siguranţă alimentară rămâne principala noastră prioritate. Vom continua să ne bazăm pe cercetări ştiinţifice reale şi nepărtinitoare, pentru a ne asigura că produsele noastre sunt sigure”, se mai spune în declarţia companiei.