SNCF a prevăzut că doar 46 de TGV-uri (trenuri de mare viteză) din circa 700 vor circula în reţeaua naţională, între Paris şi provincie, însă nici unul nu pleacă din sau spre Paris-Nord.
Opt trenuri Eurostar (Paris-Londra), din totalul de zece, şi şase de tip Thalys (Paris-Bruxelles, Paris-Amsterdam, Paris-Koln) din zece sunt asigurate.
Traficul regional (TER) este perturbat în toate regiunile ţării. Transporturi de substituire cu ajutorul autobuzelor au fost propuse pe anumite linii, astfel încât peste 1.800 de trasee (tren şi autobuz) vor fi asigurate. Doar zece trenuri Corail (liniile importante în afara celor TGV) vor circula joi.
Doar circulaţia anumitor trenuri este asigurată în Ile-de-France, însă pe tronsoane reduse, în special la orele de vârf de dimineaţă şi seara. Nici un tren nu va circula între Paris şi aeroportul Roissy Charles de Gaulle.
De asemenea, circulaţia metroului parizian (RATP) a fost "puternic perturbată" joi dimineaţă, aşa cum era prevăzut, a anunţat conducerea RATP.
Reforma regimurilor speciale, de care beneficiază 500.000 de salariaţi (1,1 milioane de pensionari), din cei 18 milioane de salariaţi din sectorul privat, şi care permite încetarea activităţii, pentru anumite profesii, începând cu vârsta de 50 de ani, prevede o prelungire a duratei de cotizare până în 2012 la 40 de ani, faţă de 37,5 ani în prezent.
Această reformă este indispensabilă, potrivit Guvernului, pentru a salva sistemul de pensii. Sindicatele vor să constrângă Guvernul să participe la noi negocieri.