SABMiller, cel de-al doilea mare producător de bere la nivel mondial, a înregistrat, la nivel de grup, venituri de 28,3 miliarde de dolari în perioada analizată, în urcare cu 7% de la 26,3 miliarde de dolari în anul fiscal 2009-2010, se arată într-un comunicat transmis joi de companie.
Fără a lua în calcul încasările companiilor asociate şi ale joint venture-urilor, veniturile SABMiller au crescut cu 8%, la 19,4 miliarde de dolari.
Compania notează că performanţele se datorează pieţelor emergente, care generează 80% din profit şi au revenit puternic, în timp ce condiţiile economice dificile de pe pieţele mature au împiedicat inversarea trendului descendent al vânzărilor de bere.
„În timp ce cererea de consum ar trebui să continue să crească pe majoritatea pieţelor emergente, există incertitudini în perspectivele de inflaţie şi ritmul de revenire în Europa şi America de Nord”, a declarat în comunicat directorul general al grupului, Graham Mackay.
El a adăugat că orice creşteri ale preţurilor la bere vor fi analizate selectiv de la o piaţă la alta, luând în considerare aşteptările privind un avans moderat al costurilor cu materii prime, dar şi competiţia din fiecare ţară sau regiune.
Compania a arătat în comunicat că volumul vânzărilor de bere din România a scăzut cu 8% în anul fiscal 2010-2011, din cauza condiţiilor economice dificile, fapt anunţat şi într-un raport anterior.
„Încrederea consumatorilor a fost afectată sever de măsurile de austeritate luate de guvern, inclusiv o creştere de 5 puncte a TVA în iulie 2010 şi scăderea salariilor reale”, notează SABMiller despre situaţia afacerilor din România, reiterând comentariile din luna aprilie.
SABMiller este prezent pe piaţa românească prin intermediul companiei Ursus Breweries, care deţine patru unităţi de producere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov. Totodată, grupul a achiziţionat în ianuarie 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.
Ursus a închis fabrica din Cluj în noiembrie 2010, din cauza costurilor mari de operare şi a scăderii pieţei berii. La finele lunii martie a acestui an, compania a anunţat o investiţie de 1,1 milioane euro într-o mică fabrică de bere, cu capacitate redusă, la Cluj-Napoca.