Obiectivele proiectului vizează creşterea gradului de conştientizare asupra importanţei şi beneficiilor egalităţii de gen pe piaţa muncii şi asupra importanţei eliminării stereotipurilor de gen şi îmbunătăţirea percepţiei asupra rolului profesional şi social al femeilor.
Cristian Munteanu, Managing Director TBWA Bucureşti, a declarat că proiectul se va desfăşura timp de doi ani şi are un buget de patru milioane de euro. El a mai spus că scopul campaniei este de sensibilizare a publicului, la nivel naţional. În acest sens, va fi instituit un centru online de resurse, altfem.ro, pentru persoanele care doresc să aibă acces la mai multe informaţii în ceea ce priveşte discriminarea în societate, în funcţie de sex.
De asemenea, în cadrul acestui proiect, 400 de persoane, care activează în domeniile de comunicare – jurnalism sau PR, vor beneficia de un training special.
Directoarea de Programe a Centrului Parteneriat pentru Egalitate, Livia Aninoşanu a spus că în toamna acestui an, în cadrul proiectului, va fi lansat un raport al stereotipurilor în media româneşti.
Porivit studiului „Femei şi bărbaţi în căutarea unui loc în societate”, în societatea românească atât femeile cât şi bărbaţii promovează stereotipuri de gen drept normalitate iar, pe piaţa muncii, femeile suferă din cauza unor discriminări bazate pe clişee ce stabilesc ceea ce înseamnă „muncă de femeie” şi „muncă de bărbat”.
Astfel, femeile au mai puţin acces la posturile de conducere, dar şi în domenii considerate „masculine”. Unul dintre grupurile de risc este, potrivit Liviei Aninoşanu, cel al femeilor de peste 45 de ani, care au foarte puţine şanse de a mai fi angajate, după ce şi-au pierdut locul de muncă.
Proiectul este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.