Pictura „Garofiţă în pahar”, de Ion Andreescu, a fost achiziţionată în iunie, în cadrul unei licitaţii a casei Alis, în schimbul sumei de 51.000 de euro, de Certinvest – primul fond de investiţi în artă din România. Lucrarea a figurat în expoziţia inaugurală a fundaţiei Ioan I. Dalles, Bucureşti din mai – iunie 1932 şi este menţionată în monografia „Andreescu” de Radu Bogdan. Autenticitatea i-a fost confirmată de istoricul de artă Radu Bogdan. Opera a aparţinut colecţiei Mariei Yarka şi ulterior colecţiei Horea Zaharia.
Cea de-a doua operă, „Trandafiri sălbatici”, semnată de Nicolae Grigorescu, a fost achiziţionată în Licitaţia de Toamnă 2010 a casei Artmark pentru 52.500 de euro de o arhitectă de naţionalitate română, care locuieşte de mai mult timp în străinătate. Lucrarea provine din celebra colecţie clujeană Dr. Leon Daniello, fondatorul pneumoftiziologiei româneşti. Dr. Leon Daniello a înfiinţat primul dispensar din România şi unul dintre primele din Europa (1926), organizând şi primul dispensar TBC (1928). Clinica clujeană de ftiziologie îi poartă numele. Opera este reprodusă în Catalogul Colecţiei Daniello, Cluj-Napoca, 2010, şi este clasată în categoria „Fond” a Patrimoniului naţional cultural mobil, din ianuarie 2011.
Alexandru Bâldea, reprezentantul casei de licitaţii de artă Artmark, a declarat marţi, la Constanţa, că Muzeul de Artă din localitate este al doilea ca importanţă după cel din Bucureşti, având o foarte bună selecţie a operelor. De asemenea, el a mai precizat că Muzeul de Artă din Constanţa îşi dorea o natură statică semnată de Ion Andreescu, iar Artmark a putut intermedia acest împrumut muzeal.
„Am ştiut că Muzeul de Artă din Constanţa are puţine lucrări de Andreescu în expunere şi că nu are nici natură statică şi că doamna Doina Păuleanu (directorul muzeului, n.r.) îşi dorea o astfel de natură statică. Știam că o astfel de natură statică există la fondul de investiţii Cerinvest şi am făcut legătura, noi am fost numai să facilităm acest împrumut muzeal. Constanţa, totodată, pentru că este cel mai important muzeu, ca şi importanţă a selecţiei, ca şi rafinament al selecţiei expoziţiei permanente, în afară de Muzeul Naţional de Artă Bucureşti, care are câteva capodopere unamin recunoscute”, a afirmat Alexandru Bâldea.
El a mai spus că din aceste împrumuturi au de câştigat atât colecţionarii, proprietarii operelor de artă, cât şi muzeele. „Muzeele stabilesc un fel de parteneriat public-privat cu colecţionarii, atrăgând capodopere în expunerea lor permanentă, lucru de care beneficiază colecţionarul deoarece lucrările devin mai cunoscute şi le creşte valoarea. Pe de altă parte muzeele au de câştigat de pe urma faptului că lucrări importante stau pe pereţii lor, prin urmare cresc traficul şi importanţa conţinutului expoziţional”, a explicat reprezentantul casei de licitaţii Artmark.