Dacă plăteşti, Mercedes te ajută să mergi mai repede: turbo-alimentare la maşinile electrice

O opţiune care măreşte puterea motoarelor cu emisii zero va fi disponibilă pe unele modele ale constructorului german, însă pe drum este şi versiunea care limitează viteza maximă pentru şoferii mai puţin experimentaţi.

Urmărește
758 afișări
Imaginea articolului Dacă plăteşti, Mercedes te ajută să mergi mai repede: turbo-alimentare la maşinile electrice

Dacă plăteşti, Mercedes te ajută să mergi mai repede: turbo-alimentare la maşinile electrice

Pe vremuri, un producător de maşini german a devenit faimos pentru că făcea treapta a cincea disponibilă doar opţional, pe unele modele. Este vorba despre Mercedes şi, în conformitate cu tradiţia, a anunţat că, acum, tot pe unele dintre maşinile sale aflate în prezent pe piaţă, va fi posibilă achiziţionarea de opţiuni care cresc viteza.

1.200 USD pentru o secundă

Opţiunea numită „Acceleration Increase” ar putea fi atractivă, fiind introdusă pe unele dintre modelele sale electrice din seria EQ. De fapt, datorită unui abonament anual, se va putea debloca putere suplimentară, pentru o acceleraţie mai rapidă, totul cu costul de 1.200 de dolari.

Îmbunătăţirea puterii maxime va fi de aproximativ 60 de cai putere pentru EQE 350 şi 87 de cai putere pentru EQS 450, ducându-le la 349 cai putere, respectiv 443 cai putere totală, suficient pentru a reduce timpul de a ajunge de la 0 la 100 km/h cu puţin sub o secundă.

În prezent, modelul este accesibil doar în SUA

Momentan, nu s-a precizat dacă pachetul „Acceleration increase” va fi disponibil pe alte pieţe, în afară de SUA, şi pe alte modele decât EQE 350 şi EQS 450 (atât sedan, cât şi SUV). De asemenea, trebuie verificat dacă pachetul este limitat la o actualizare de software, poate de la distanţă, sau dacă va fi necesar să se meargă la o reprezentanţă, pentru intervenţii mai aprofundate asupra maşinii.

Singurul lucru sigur este că practica producătorilor de automobile de a oferi un serviciu de abonament pentru cele mai solicitate funcţii este o tendinţă în creştere şi provine din difuzarea tehnologiilor de actualizare „over-the-air” (la distanţă) ale software-ului de bord din ce în ce mai sofisticat.

Producătorii sunt convinşi că viitorul va fi caracterizat de maşini în care toate funcţiile, nu doar cele legate de infotainment şi confort, dar şi cele mecanice şi dinamice, pot fi modificate de la distanţă.

Acelaşi serviciu şi de la rivali

De fapt, Mercedes nu este singurul: decizia BMW de a oferi o funcţie relativ de bază la abonamentul pentru segmentul „premium” din care aparţin maşinile bavareze, adică volanul şi scaunele încălzite, a făcut destulă vâlvă.

Preţurile nu sunt excesive, sunt de 19, respectiv 25 de euro pe lună şi este posibil să vă alegeţi să vă abonaţi direct la abonament pe un an cu 199 de euro, precum şi să decideţi deblocarea definitivă a funcţiei, la un cost de 449 euro.

Era „microtranzacţiilor” şi în lumea auto pare să fi sosit şi este foarte probabil că vor exista din ce în ce mai multe opţiuni la bord care în viitor vor fi disponibile doar în acest mod.

Există şi opţiunea de a merge mai încet

De altfel, site-ul Mercedes USA oferă deja o listă lungă de opţiuni de abonament, de la cea care vă permite să porniţi motorul de la distanţă până la cea de înregistrare video prin intermediul camerei de bord, dar, oarecum curios, se anunţă şi o opţiune opusă „creşterii acceleraţiei”.

Este vorba de funcţia „Mod şofer începător şi serviciu ajutător”, care, la un cost de doar 16 dolari pe an, va face posibilă limitarea vitezei maxime la 120 km/h, dacă doriţi să fie folosită de un şofer cu puţină experienţă, şi până la 80 Km/h, atunci când este încredinţată maşina unui însoţitor de parcare, un mod care, de asemenea, ascunde toate datele sensibile prezente în aplicaţii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici