Măsura „anti-SUV” a trecut la Paris, dar votul este socotit un eşec. Maşina primarului, mai grea decât Dacia Duster

La referendum, doar 5% dintre alegători au mers la urne.

Urmărește
2168 afișări
Imaginea articolului Măsura „anti-SUV” a trecut la Paris, dar votul este socotit un eşec. Maşina primarului, mai grea decât Dacia Duster

Măsura „anti-SUV” a trecut la Paris, dar votul este socotit un eşec

Referendumul consultativ „împotriva SUV-urilor” a fost câştigat ieri cu 54%, pe fondul controverselor iscate de primarul socialist al capitalei, Anne Hidalgo.

A fost primul vot dat de un oraş mare care s-a opus unui model de maşină ce în ultimii ani a continuat să câştige cotă de piaţă (51% în Europa), dar care este acuzat că este prea poluant, greoi şi periculos.

Lupta lui Hidalgo împotriva maşinilor din oraş vizează un anumit tip de maşină, criticat ca fiind anti-ecologic, un fel de maşină care merită să aibă part de tarife triplate.

Însă, foarte puţini parizieni care au mers la vot - 78.000 din 1,3 milioane de alegători eligibili, 5% - şi-au exprimat părerea asupra măsurilor care îi privesc doar indirect, pentru că noile preţuri de parcare se adresează doar celor sosiţi din afara Parisului. Potrivit consilierului regional Pierre Liscia, „ecologia nu are nimic de-a face”.

Edilul conduce un Renault Zoe electric

Apoi, lipseşte o definiţie univocă a SUV-ului. În practică, colaboratorii lui Hidalgo au fost nevoiţi să combine diferiţi parametri, precum motor şi greutate (1,6 tone). Prin urmare, parcarea va costa triplu (18 euro în arondismentele de la 1 la 11, 12 euro de la 12 - peste cele de 2 tone) „pentru nerezidenţii care conduc un vehicul cu ardere reîncărcabilă sau hibrid de peste 1,6 tone sau un vehicul electric de peste 2 tone”.

Aplicarea acestor criterii dă rezultate curioase: un Ferrari F8 pe benzină nu va plăti tariful special şi nici marele SUV diesel Peugeot 5008, foarte poluant, dar relativ uşor (1,51 tone), nu va plăti mai mult.

Asta în timp ce va plăti triplu o maşină care nu este deloc un SUV, sedanul hibrid Peuge0t 308, mai mic şi mai puţin poluant decât dieselul, dar cu o greutate de 1,603 tone.

Dacă scopul este de a descuraja maşinile grele, trebuie spus că maşina primarului Anne Hidalgo, electricul Renault Zoe, cântăreşte mai mult decât SUV-urile Renault Captur sau Dacia Duster.

Opoziţia îl acuză pe primarul Hidalgo de demagogie şi de un referendum-farsă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici