Modelul ieftin al Tesla Model Y se va încărca cu baterii Blade, care oferă o autonomie de peste de 400 km

Potrivit unor zvonuri, Tesla ar putea folosi bateriile Blade de la BYD, pentru a alimenta modelul Y „ieftin” produs în fabrica Giga Berlin.

Urmărește
4433 afișări
Imaginea articolului Modelul ieftin al Tesla Model Y se va încărca cu baterii Blade, care oferă o autonomie de peste de 400 km

Modelul ieftin al Tesla Model Y se va încărca cu baterii Blade, făcute în Europa

După ce Elon Musk a reclamat preţurile mari ale mărcii Tesla, inginerii din Europa au căutat soluţii. Astfel, a apărut ipoteza de la folosit Blade de la BYD pentru Crossover-ul electric Tesla Model Y

Site-ul german Teslamag.de a dezvăluit că versiunea „ieftină” a lui Tesla Model Y ar putea folosi bateriile Blade ale lui BYD şi ar putea fi produsă în Germania.

A primit aprobarea UE

Potrivit Teslamag.de, noul model entry-level Tesla Model Y echipat cu baterii BYD ar fi primit aprobarea UE acordată de Autoritatea Olandeză pentru Vehicule (Rdw) la 1 iulie trecut.

Deja în august 2021 au existat zvonuri despre o posibilă colaborare între BYD şi Tesla. La acea vreme, unele surse mass-media au susţinut că producătorul auto chinez va furniza Tesla cu baterii Blade începând cu al doilea trimestru al anului 2022 şi că vehiculele casei americane echipate cu aceşti acumulatori sunt aproape de a intra în faza de testare.

Potrivit carnewschina, primele provizii de baterii BYD Blade au fost deja livrate la uzina Tesla din Berlin, Germania. Modelul Y produs în oraşul german avea să devină astfel primul model echipat cu baterii Byd Blade. Acest nou Model Y s-ar numi „Tip 005”, în timp ce pe plan intern ar fi cunoscut ca varianta „Y7CR”.

Capacitatea bateriei este de 55 kWh şi ar trebui să ofere o autonomie de 440 km, cu o greutate a maşinii de 2.087 kg.

Baterii de la Catl în valoare de 1,9 miliarde de dolari

În prezent, principalii furnizori de baterii ai Tesla sunt LG Energy Solution, Panasonic şi Catl. Tesla a devenit anul trecut cel mai mare client unic al Catl prin achiziţionarea de baterii electrice în valoare de 1,9 miliarde de dolari de la compania chineză. În luna aprilie a acestui an, în China, cota de piaţă a bateriilor BYD a crescut la 32,18%, în timp ce CATL este încă pe primul loc cu 38,28% din piaţa naţională.

În acest moment, BYD câştigă mult avânt pe piaţa bateriilor. În iunie anul trecut, ar căuta să achiziţioneze şase mine de litiu în Africa, care ar putea să-şi satisfacă nevoile de materii prime pentru următorii zece ani. Mai mult, recent, atât Nio, cât şi Xiaomi, compania de smartphone-uri care va debuta în curând cu prima sa maşină electrică, au semnat un acord de cooperare cu Fudi Battery, o subsidiară deţinută în totalitate a BYD, pentru a utiliza acumulatori Blade.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici