Stella Terra: maşina solară care a traversat Sahara fără încărcare

  • Stella Terra este o maşină alimentată cu energie solară proiectată de 22 de studenţi de la Universitatea de Tehnologie Eindhoven.
  • Este primul vehicul off-road cu această tehnologie capabil să parcurgă distanţe lungi fără a fi nevoie să fie reîncărcat.
  • A finalizat un test de 1.000 km între Maroc şi Sahara, demonstrându-şi potenţialul şi inovaţia.
Urmărește
775 afișări
Imaginea articolului Stella Terra: maşina solară care a traversat Sahara fără încărcare

Stella Terra este cu 25% mai uşoară decât un SUV mediu

O maşină alimentată cu energie solară, prima din lume capabilă să parcurgă distanţe lungi în afara drumurilor publice, fără a fi nevoie să fie reîncărcată, a finalizat un test de aproximativ 1.000 de km între Maroc şi Sahara, într-o săptămână şi jumătate. Prototipul se numeşte Stella Terra.

Este un vehicul cu două locuri conceput de 22 de studenţi cu vârste cuprinse între 21 şi 25 de ani de la Universitatea de Tehnologie din Eindhoven. Scopul a fost acela de a demonstra nu numai validitatea proiectului şi fezabilitatea viitoarelor „maşini solare”, ci mai precis de a testa şasiul prototipului (cu 25% mai uşor decât un SUV mediu) şi profilul aerodinamic al acestuia.

Maşina cu energie solară Stella Terra este un vehicul inovator care foloseşte energia soarelui pentru a se mişca. Are o caroserie uşoară şi rezistentă, dotată cu panouri solare care îi permit să atinga o viteză de 145 km/h şi o autonomie de 710 km când este soare. Poate aborda şi terenuri dificile, dar îşi reduce raza de acţiune la 550 km. Dacă vremea este înnorată sau plouă, maşina poate folosi o baterie cu litiu pentru călătorii mai scurte de aproximativ 200 km.

Maşina este, de asemenea, multifuncţională: poate furniza energie pentru gătit şi încărcare dispozitive electronice externe, iar scaunele interne sunt complet înclinate, astfel încât să creeze un pat pentru dormit. Echipa care a proiectat Stella Terra a trebuit să inventeze multe componente de la zero, precum suspensiile şi invertoarele. Potrivit managerului grupului, Wisse Bos, această maşină reprezintă un avans de zece ani faţă de alte maşini electrice de pe piaţă.

În timpul testului provocator, maşina s-a confruntat cu terenuri provocatoare, inclusiv lanţul muntos Rif, unde a ajuns la unul dintre cele mai înalte oraşe ale ţării, şi piste nisipoase din deşert, unde a trebuit să reziste căldurii şi prafului. Singura problemă tehnică a fost o defecţiune la sistemul de direcţie, care a fost rezolvată prompt cu materiale disponibile local.

Convertorul maşinii, util pentru transformarea razelor solare absorbite de celulele fotovoltaice, s-a dovedit a fi eficient în proporţie de 97%. Aceasta înseamnă că Stella Terra consumă cu o treime mai puţină energie decât se prevedea iniţial.

Britt van Hulst, managerul financiar al proiectului şi student în vârstă de 21 de ani, a spus că proiectul oferă o viziune inovatoare pentru viitorul automobilului, bazată acum pe independenţa faţă de infrastructura de încărcare şi durabilitatea mediului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici