Prima pagină » Auto » În primul semestru, Renault a înmatriculat în România 4.552 de vehicule

În primul semestru, Renault a înmatriculat în România 4.552 de vehicule

În prima jumătate a lui 2022, Renault a înmatriculat în România 4.552 de vehicule, cu o cotă de piaţă de 6,9% (-0,5 puncte vs S1 2021), anunţă compania.
În primul semestru, Renault a înmatriculat în România 4.552 de vehicule
Dorin Oancea
12 iul. 2022, 10:32, Auto

Cel mai vândut model al mărcii este Megane Sedan, cu un volum total de 890 de unităţi, urmat de Clio cu 794 de unităţi, ambele încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piaţă cumulată de 3%.

Pe piaţa vehiculelor utilitare uşoare, Renault a obţinut o creştere de cotă de piaţă la 19,6%, reprezentând +8,1 puncte faţă de perioada similară a anului trecut. Volumul total de unităţi înmatriculate la nivel naţional este de 1.376 de vehicule, plasând Renault pe locul 2 în topul mărcilor importate.

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaşte un succes remarcabil şi în România, reprezentând 30% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 150 de unităţi (3,3% cotă de piaţă, locul 5 mărci importate). Megane E Tech electric are şi în România un debut comercial excelent, cu aproximativ 300 de comenzi preluate, în condiţiile în care vehiculul nu este încă prezent în showroom-urile din reţeaua naţională. În zona de vehicule hibride şi Plug-in hibride, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 820 de unităţi, din care 350 Captur E-Tech Plug In Hybrid & Mild Hybrid, 407 Arkana E-Tech Hybrid & Mild Hibrid şi 63 Clio E-Tech Hybrid.

În prima jumătate a anului 2022, gama vehiculelor electrice şi hibride a reprezentat 36% din vânzările de autoturisme Renault în Europa. Megane E-Tech electric se dovedeşte a fi un real succes în rândul clienţilor, cu 20.000 de comenzi înregistrate de la momentul lansării.

Tehnologia full hybrid (HEV) a ajuns la 59.000 de unităţi, +87% faţă de S1 2021. Această tehnologie este implementată cu succes pe modelele de bază ale Renault, cu un mix de 22% pe Clio, 25% pe Captur, 59% pe vânzările Arkana şi este de aşteptat să fie versiunea de bază a Noului Austral.

Vânzările Renault la nivel global au ajuns la 716.720 de unităţi (-16,5% faţă de S1 2021) şi o cotă de piaţă de 4,0% (-0,5pt faţă de S1 2021, excluzând China, America de Nord şi Rusia). În Europa, Renault a atins o cotă de piaţă de 6,4% (-0,6 pt faţă de S1 2021), cu un volum de 414.515 unităţi.

În prima jumătate a anului 2022, vânzările din afara Europei au reprezentat 42,2% (excluzând Rusia). În Turcia, care devine a 3-a piaţă a mărcii franceze, vânzările au crescut cu +20% faţă de prima jumătate a anului 2021, iar cota de piaţă a crescut cu +3,4 puncte faţă de aceeaşi perioadă 2021, datorita succesului Clio, în special. Renault este acum marca lider pe piaţa autoturismelor.

În America Latină, marca a deschis cu succes precomenzile pentru modelul Kwid E-Tech. Livrările vor începe in prima parte a lunii septembrie.