Patronul Adidas: Fotbaliştii au avut suficient timp se se familiarizeze cu balonul Jabulani

Publicat: 21 06. 2010, 18:29
Actualizat: 07 11. 2012, 08:02

„Este mai rotund decât toate baloanele pe care le-am făcut până acum, este mai aerodinamic şi mai rapid”, a declarat Hainer, într-o conferinţă de presă.

La altitudine, unde „aerul este rarefiat, balonul devine şi mai rapid”, a adăugat el.

Cele două stadioane din Johannesburg care găzduiesc meciuri de la CM, Soccer City şi Ellis Park, sunt situate la circa 1.500 de metri altitudine.

Dar balonul a fost testat după ce mai multe federaţii naţionale l-au avut la dispoziţie pentru antrenamente încă de la începutul anului, a spus Hainer. Lionel Messi, atacantul vedetă al Argentinei, „a avut nevoie de puţin timp şi s-a obişnuit cu el, chiar la această altitudine”, a adăugat el.

Mai mulţi jucători şi portari au criticat Jabulani, considerat „infect” de spaniolul Iker Casillas sau „imprevizibil” de italianul Gianluigi Buffon. „Criticii au fost reduşi la tăcere în ultimele cinci sau şase zile”, a afirmat Heiner.

Jabulani este produsul legat de Cupa Mondială din Africa de Sud care se vinde cel mai bine la ora actuală, compania estimând vânzări de circa 13 milioane de exmplare în acest an, a declarat Markus Baumann, responsabilul Diviziei fotbal a Adidas.

Află aici care este programul Cupei Mondiale.