Evenimentul, cu titlul „Drumul banilor europeni, de la idee la succes!”, este organizat de Mediafax împreună cu Banca Naţională a României şi se va desfăşura în Sala Mitiţă Constantinescu de la BNR, începând cu ora 10.30.
Prima sesiune a conferinţei se va axa pe tema creşterii capacităţii de absorbţie a fondurilor structurale, a experienţei UE în privinţa fondurilor destinate beneficiarilor şi a consultanţei de specialitate. Vorbitorii sesiunii sunt: Laszlo Borbely – ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Eugen Teodorovici – secretar de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor, Vasile Iuga – Country Managing Partner PricewaterhouseCoopers, Dragoş Pîslaru – director executiv al Grupului de Economie Aplicată, Doru Boştină, avocat coordonator al casei de avocatură Boştină şi Asociaţii, Dragoş Jaliu – partener Structural Consulting Group, şi Tudor Pendiuc – vicepreşedinte al Asociaţiei Municipiilor din România şi primar al minicipiului Piteşti.
Speakerii celei de-a doua sesiuni vor aborda tema fondurilor structurale mai ales din perspectiva sistemului financiar-bancar. În această sesiune vor vorbi: Ludovic Orban – ministrul Transporturilor, Ramona Ivan – director executiv al Direcţiei Instituţii Financiare din BCR, Carmen Arhip – director Fonduri Europene la Direcţia Mari Clienţi Corporativi din BRD – Groupe Societe Generale, Steven van Groningen – preşedinte Raiffeisen Bank, Mihai Bogza – preşedinte Bancpost, şi Aurel Şaramet – preşedinte şi director general al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii.
Moderatorii celor două sesiuni vor fi Valentin Lazea – economist şef la BNR, respectiv Lucian Croitoru, consilier al guvernatorului Băncii Naţionale.
Gradul de absorbţie a fondurilor europene după primul an de la aderarea României la Uniunea Europeană s-a situat la circa jumătate faţă de nivelul înregistrat de ţări precum Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia. Totodată, autorităţile şi-au stabilit ca ţintă pentru acest an absorbţia de fonduri structurale de aproape 2,5 miliarde de euro, din care până la 800 milioane de euro pentru agricultură, iar un miliard de euro pentru proiecte de pre-aderare şi post-aderare (ISPA, SAPARD, PHARE).
În acest context, conferinţa Mediafax Talks about Structural Funds va pune în discuţie teme precum creşterea capacităţii de absorbţie a fondurilor structurale şi influenţa acestor fonduri asupra evoluţiei activelor bancare. De asemenea, vor fi dezbătute modalităţile prin care băncile îşi vor adapta oferta pentru sistemele de cofinanţare şi avantajele oferite de firmele de consultanţă potenţialilor beneficiari. Participanţii vor discuta şi despre poveşti de succes din acest domeniu (companii private care au derulat proiecte din bani UE) şi despre paşii pe care trebuie să-i urmeze firmele pentru a accesa fonduri structurale.
Conferinţa Mediafax Talks about Structural Funds este organizată cu sprijinul fonduri-structurale.ro, al Asociaţiei Municipiilor din România şi al Institutului Naţional de Administraţie. Evenimentul are ca parteneri Banca Comercială Română, BRD – Groupe Societe Generale şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, iar ca sponsori – companiile PricewaterhouseCoopers, Boştină & Associates Lawyers, Raiffeisen Bank, Bancpost şi European Union Grant Advisor. Parteneri media sunt ziarul Gândul şi portalul
www.immromania.ro.
Despre Mediafax Talks
Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informaţiilor de afaceri oferite zilnic companiilor. Prin seria de conferinţe Mediafax Talks (
www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri au la dispoziţie un forum de dezbatere despre subiecte şi probleme arzătoare, precum şi o modalitate de dialog cu autorităţile.
Despre Mediafax
Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără: fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează şi consumatorilor finali, prin
www.mediafax.ro. În iunie 2008, Mediafax s-a lansat pe piaţa media din Cehia, unde funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite informaţii în timp real din toate domeniile. Astfel, Mediafax este prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business.