Cât a ajuns să coste un bideu în plină criză de hârtie igienică

  • America este în criză de hârtie igineică. Producători mari fac eforturi disperate să ţină pasul cu cererea uriaşă
  • Mulţi americani au decis să renunţe complet la hârtie igienică şi să-şi cumpere un bideu
  • Experţi în urologie: Bideul este mult mai bun pentru sănătate decât hârtia igienică
Urmărește
4567 afișări
Imaginea articolului Cât a ajuns să coste un bideu în plină criză de hârtie igienică

Cât a ajuns să coste un bideu în plină criză de hârtie igienică

America este din nou în criză de hârtie igineică. Producători mari, precum Procter & Gamble fac eforturi disperate să ţină pasul cu cererea uriaşă, după ce coloşii Walmart şi Amazon au eupuizat în repetate rânduri stocurile. Până acum, americanii ridicau din sprânceană când le propuneai un bideu pentru baia lor, deşi, în alte ţări civilizate, bideurile sunt destul de comune. Dar, din cauza crizei de hârtie igienică mulţi americani au ales să renunţe complet la ea şi s-au îndreptat către această variantă.

Omigo, Brondell şi Tushy şi alţi producători cunoscuţi au raportat vânzări de zece ori mai mari în ultimele săptămâni. Pentru că mulţi retaileri specializaţi în obiecte sanitare şi-au epuizat stocurile, vasele  pentru toaleta intimă au ajuns să coste chiar şi 3-4000 de euro. Vorbim, bineînţeles, de modele obişnuite, nu de modele Versace, cu robinete de argint, placate cu cristale şi decorate cu foiţă de aur.

Bideurile oferă confort şi o igienă sporită faţă de hârtia igienică standard. Ele pot fi utile mai ales pentru persoanele cu anumite afecţiuni medicale, dizabilităţi fizice şi pentru femeile însărcinate, dar chiar dacă nu intraţi în niciuna din aceste categorii, vă puteţi bucura de avantajele unui bideu.

„Dacă aţi compara la microscop numărul de bacterii rămase pe corp după ce folosiţi hârtia igienică versus atunci când folosiţi bideul, aţi vedea de ce este mult mai sănătos cel din urmă”, spune Philip J. Buffington, specialist urolog, director al Institutului American de Urologie.

De ce încă sunt atât de ciudate bideurile pentru americani? Există o mână de teorii, dar cea mai plauzibilă face aluzie la un stereotip învechit cu privire la modul în care sunt utilizate bideurile. Dar ei sunt, în general, foarte conservatori când vine vorba de schimbările din toaletă. Să nu uităm că şi au achiziţionat primele cabine de duş abia după ce le-au văzut în filmul „Psycho” din 1960.

O altă concepţie greşită este că bideurile sunt doar pentru femei. Asta pur şi simplu nu este adevărat. Ele pot fi utile femeilor în timpul sarcinii, dar sunt foarte igienice pentru bărbaţi pentru a le folosi cu sau fără hârtie igienică. Un bidet este unul dintre cele mai practice produse în care poţi investi, deoarece îl vei folosi de mai multe ori pe zi. Singurul dezavantaj este costul iniţial.

Prima mare criză americană de hârtie igienică a avut loc în 1973 şi a pornit de la o glumă a comediantului Johnny Carson, care, în timpul emisiunii sale de la NBC, The Tonight Show, a anunţat că nu se mai găseşte hârtie igienică. Oamenii l-au crezut şi au golit toate magazinele de hârtie igienică, provocând o criză reală.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici