„La Camera Deputaţilor sunt înregistrate, în prezent, 11 cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaţilor, toate persoanele aflate în această situaţie urmând procedurile necesare legale în vigoare. Toate structurile instituţiei şi-au stabilit, încă din luna martie, un program de lucru decalat, care permite evitarea aglomeraţiei şi o mare parte dintre angajaţi au optat pentru posibilitatea de a lucra de la domiciliu”, anunţă sursa citată.
Au fost implementate toate măsurile necesare pentru protecţia deputaţilor şi a angajaţilor, respectiv măşti de protecţie la intrarea în instituţie, produse dezinfectante şi gel dezinfectant în birouri şi în spaţiile comune, panouri din plexiglas, benzi de marcare pentru respectarea distanţei de 1,5 metri, dispozitive non contact pentru măsurarea temperaturii, dezinfecţie a locurilor comune din clădire (lifturi, grupuri sanitare şi alte spaţii folosite în comun), nebulizare spaţii.
Accesul în clădire se face prin trasee special marcate atât pentru acces, cât şi pentru ieşire.
În ceea ce priveşte activitatea parlamentară, au fost implementate proceduri de dezbatere şi vot la distanţă pentru desfăşurarea şedintelor comisiilor, a şedinţelor de plen, ale Biroului permanent, iar şedinţele Camerei Deputatilor şi şedintele comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului la care a fost nevoie de prezenţa fizică a parlamentarilor s-au desfăşurat în conformitate cu proceduri speciale care asigură respectarea distanţării sociale, pe lângă măşti şi dezinfectant fiind puse la dispoziţie şi mănuşi, iar locurile din sala de plen au fost marcate cu buline albe.
„Pe ecranele de signalistică şi pe panourile special amenajate rulează informaţiile prin care angajaţii sunt permanent informaţi în legătură cu măsurile şi procedurile pe care trebuie să le urmeze în cazul apariţiei simptomelor de infectare”, transmite Camera Deputaţilor.