Cum au sabotat barurile locale şi florile de cireş răspunsul Japoniei la coronavirus

  • Strategia pentru coronavirus a Japoniei implică identificarea grupurilor vulnerabile, descoperirea sursei infecţiei, izolarea şi urmărirea persoanelor expuse la noul tip de virus
  • Barurile locale din Tokyo au fost catalizatorul răspândirii infecţiei cu noul coronavirus
  • Personalul unităţilor de servire nu a cooperat cu autorităţile din domeniul medical pe fondul respectării confidenţialităţii clienţilor
Urmărește
119 afișări
Imaginea articolului Cum au sabotat barurile locale şi florile de cireş răspunsul Japoniei la coronavirus

Cum au sabotat barurile locale şi florile de cireş răspunsul Japoniei la coronavirus

Capitala Japoniei, Tokyo, este renumită pentru zonele obscure unde poţi merge ca bărbat să plăteşti preţuri duble pentru a petrece timpul în compania unei femei din partea localului şi a bea băuturi alcoolice. Barurile, cluburile şi cazinourile au devenit verigi slabe în ciuda eforturilor depuse de Japonia de a controla transmiterea Covid-19.

Reticenţa guvernului în faţa noii situaţii cu care se confruntau a marcat incapacitatea autorităţilor de a impune măsuri restrictive din timp. Răspunsul Japoniei la criza generată de coronavirus a fost limitat de  lipsa capacităţii de testare comparativ cu succesul realizat de Coreea de Sud, unde populaţia a fost testată în masă.

Strategia de bază a incorporat o eroare fatală: cercetările de la Universitatea Tohoku au arătat că majoritatea persoanelor infectate nu transmit virusul.  În schimb, un număr minor de purtători transmiteau coronavirusul în spaţiile aglomerate şi închise.

Primul val de infecţii venit din China şi de pe vasul de croazieră Diamond Princess a fost bine gestionat, fără incidente majore. Următoarele valuri venite din Europa şi Statele Unite au făcut ca Japonia să impună restricţii dure de călătorie.

 

Oficialii au sugerat revenirea la viaţa normală de la jumătatea lunii martie. Falsul sentiment de securitate s-a transmis din cauza faptului că numărul de infecţii era pe panta descendentă. Iniţial, se credea că numărul  scăzut de noi cazuri este cauzat de faptul că oamenii poarta mereu mască, rareori îşi strâng mâinile şi nu poartă încălţăminte în interior. Premierul Shinzo Abe s-a complăcut în situaţie şi a emis un avertisment privind precauţia continuă, dar mesajul a devenit confuz.

Florile de cireş înfloreau iar japonezii au sărbătorit echinocţiul de primăvara la picnic în parcuri, baruri şi restaurante. Scenele suprarealiste cu oameni care au invadat spaţiul public în plină pandemie au făcut înconjurul lumii. Curând aveau să plătească preţul ieşirii din carantină cu noi cazuri de îmbolnăviri cu Covid-19.

La scurt timp, Asociaţia Medicală Japoneză a avertizat că sistemul de asistenţă medicală este pe punctul de a se prăbuşi. Societatea Japoneză de Medicină pentru Terapie Intensivă a emis şi ea un avertisment conform căruia unităţile de terapie intensivă suferă din cauza lipsei critice de paturi şi asistente medicale.

În cele din urmă, pe 7 aprilie, guvernul a luat măsuri. Abe a declarat o lună stare de urgenţă pentru 7 din cele 47 de prefecturi ale ţării. Pe 16 aprilie, el a extins starea de urgenţă pentru a acoperi întreaga ţară.

Dar acţiunile întreprinse rămân incomplete. Cluburile de noapte sunt închise dar barurile şi restaurantele au program până la ora 8 p.m.

Guvernul a ignorat lucrătorii sexuali atunci când au iniţiat pachetul de ajutor economic. Au schimbat decizia luată pentru a-i face eligibili pentru plăţile compensatorii în urma protestelor activiştilor şi a politicienilor de opoziţie.

 

Sursa foto: profimedia

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici