- Home
- Coronavirus
- (27.04.2020, 15:06)
”Riscurile de răspândire a unui virus în avion sunt aproape zero.” Care este cea mai bună armă împotriva coronavirusului
- Sistemul de ventilaţie al unei aeronave poate fi o armă formidabilă împotriva coronavirusului
- Sistemul de ventilaţie ar garanta eradicarea microbilor şi a virusurilor
- Aerul din avion trece printr-un filtru care va bloca 99,99% din particule de dimensiunea unui virus şi va preveni recircularea
Urmărește
8419 afișări
Sursă foto: Profimedia
Ţi-aduci aminte de senzaţie de frig care te loveşte la intrarea în avion? Ar putea fi cea mai bună armă împotriva coronavirusului, relatează Le Journal du Dimanche.
Aviaţia comercială asigură că a plasat întotdeauna siguranţa pasagerilor în fruntea priorităţilor sale. Companiile aeriene şi producătorii de aeronave trebuie să convingă că riscurile de contaminare sunt aproape inexistente într-un avion în zbor. De puterea lor de convingere depinde relansarea flotei mondiale.
Pentru Jean-Brice Dumont, directorul executiv al ingineriei de la Airbus, liderul producătorilor mondiali, riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cseke Attila: Sporul de antenă trebuie eliminat
-
Suspect arestat după ce ar fi înjunghiat mortal două persoane într-un parc din Germania
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
Calitatea aerului, presiunea şi umiditatea vor fi sub control pe întregul zbor. Pentru a garanta acest lucru aceşti parametri sunt integraţi inca din proiectarea aeronavelor. "30% din aerul cabinei va fi expulzat şi înlocuit cu aer exterior. Restul de 70% vor fi reciclate dintr-un sistem de filtrare performant", spune Jean-Brice Dumont.
Microbi, virusuri şi mirosuri neutralizate
Închiderea uşilor sau aprinderea motoarelor înseamnă şi pornirea aerului condiţionat. Suflul este puternic, adesea zgomotos, ceea ce explică de ce echipajul aşteaptă adesea până în ultimul moment ca să-l declanşeze.
Acesta va neutraliza microbii, virusurile şi mirosurile. Aerul este aspirat de la nivelul picioarelor fiecărui pasager si e transportat spre spate pe sub covor în marea majoritate a aeronavelor. Aici se plasează aşa-numitele filtre HEPA, aceleaşi cu cele utilizate în spitale, cele mai eficiente din industrie.
Acestea vor bloca 99,99% din particule dimensiunea unui virus şi vor preveni recircularea lor. Aerul astfel filtrat va fi forţat înapoi, prin conducte de această dată amplasate in tavan. Este difuzat de sus în jos, „niciodată din faţă, înapoi sau de la stânga la dreapta”, avertizează inginerul şef al producătorului de aeronave europene. Astfel, aerul este complet reînnoit în două sau trei minute.
"Standardul de calitate al echipamentului utilizat face imposibilă propagarea virusurilor şi microbilor. Dar asta nu scuteşte pe nimeni de gesturile de barieră şi de purtarea măştii, a cărei utilitate nu mai este în dubiu", subliniază Jean-Brice Dumont. Pentru el, distanţarea pasagerilor lăsând locurile goale nu este „tehnic” relevantă. Mai multe companii, inclusiv Air France, s-au opus şi ele.
Pe de altă parte procesele de curăţare a cabinei pot fi îmbunătăţite cu o creştere a frecvenţei dezinfectării sau cu dezvoltarea unor produse şi mai eficiente. Cu toate acestea, eficienţa acestora nu ar trebui să fie în detrimentul calităţii materialelor utilizate la bord. Airbus recunoaşte că este în strânsă colaborare cu companii pentru a testa agenţii de curăţare de nouă generaţie. Pe plan intern, el a lansat o competiţie de idei cu inginerii săi pentru a-şi imagina cabina unui avion post-coronavirus.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Dezbateri cruciale la Davos: Liderii europeni discută viitorul economic al Europei în era Trump
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Prințul Harry soluționează procesul împotriva tabloidelor lui Rupert Murdoch. News Group Newspapers și-a cerut scuze public
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe