A fost ales cuvântul anului 2013, potrivit editorilor Dicţionarelor Oxford

Cuvântul anului 2013 a fost ales de editorii Dicţionarelor Oxford, lucrări de referinţă ale limbii engleze.

Urmărește
1989 afișări
Imaginea articolului A fost ales cuvântul anului 2013, potrivit editorilor Dicţionarelor Oxford

A fost ales cuvântul anului 2013, potrivit editorilor Dicţionarelor Oxford (Imagine: Shutterstock)

"Selfie" - autoportret fotografic realizat cu un telefon mobil şi publicat apoi online pe reţelele de socializare - a fost ales cuvântul anului 2013.

"Selfie" a fost preferat în faţa cuvântului "twerk", termen ce desemnează un dans lasciv, făcut celebru de cântăreaţa Miley Cyrus, şi a cuvântului "binge-watch", termen ce desemnează vizionarea-maraton a unor programe TV, potrivit unui comunicat emis marţi de editorii acestor dicţionare prestigioase.

Editorii Oxford Dictionaries, care utilizează un instrument de căutare capabil să analizeze aproape 150 de milioane de cuvinte englezeşti folosite pe internet în fiecare lună, au descoperit faptul că folosirea termenului "selfie" a crescut cu 17.000% în ultimele 12 luni.

Potrivit aceleiaşi surse, prima apariţie cunoscută a acestui cuvânt datează din 2002, pe un forum online australian.

"Reţelele de socializare au contribuit la popularizarea termenului, iar hashtagul «#selfie» a apărut pe site-ul specializat în partajarea de fotografii Flickr încă din 2004", a declarat Judy Pearsall, director editorial al Oxford Dictionaries.

"Însă utilizarea sa s-a răspândit foarte mult abia începând din 2012, atunci când «selfie» a fost folosit în mod curent în mass-media", a adăugat ea.

Cuvântul "selfie" nu a intrat încă în Oxford English Dictionary (OED), dar a fost inclus în OxfordDictionaries.com, în luna august. În aceeaşi lună, un "selfie papal" a apărut aproape peste tot pe internet, arătându-l pe papa Francisc pozând în mijlocul unui grup de adolescenţi, dintre care unul a realizat acea fotografie cu telefonul său mobil.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici