Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea aplicaţiilor de comunicare instantanee precum WhatsApp

Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea altor aplicaţii de comunicare instantanee precum WhatsApp, WeChat şi Kakao Talk, din cauza faptului că părinţii lor au început să folosească tot mai mult această reţea de socializare.

Urmărește
3127 afișări
Imaginea articolului Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea aplicaţiilor de comunicare instantanee precum WhatsApp

Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea aplicaţiilor de comunicare instantanee precum WhatsApp (Imagine: Shutterstock)

Conform sursei citate, Facebook a făcut un anunţ surprinzător în această lună, potrivit căruia a înregistrat o scădere a numărului utilizatorilor zilnici, în special în rândul adolescenţilor. Cu alte cuvinte, adolescenţii folosesc în continuare Facebook, dar nu mai utilizează reţeaua de socializare la fel de mult ca în trecut, informeză theguardian.com.

Migraţia graduală a adolescenţilor către aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp, Kakao Talk şi WeChat ar putea face ca Facebook să devină victima propriului succes. Drumul către creşterea până la aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori activi pe lună ai Facebook s-a intersectat şi cu mămici, tatici, mătuşi şi unchi care s-au alăturat reţelei de socializare, aceştia postând pe "peretele" copiilor citate inspiraţionale, imagini cu animale drăguţe şi comentarii la fotografiile copiilor. În acest context, nu este de mirare că Facebook nu mai este un loc în care adolescenţii să-şi actualizeze statusul de pe această platformă fără niciun fel de inhibiţii, ci un instrument de comunicare obligatoriu pe care utilizatorii tineri continuă să-l folosească pentru că "toată lumea procedează astfel". Aşadar, toate lucrurile amuzante se întâmplă acum în altă parte, mai exact pe telefoanele lor mobile.

Când aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp au apărut în 2009, acestea au fost privite ca o ameninţare de către operatorii de telefonie mobilă. Se estimează că operatorii de telefonie mobilă ar fi pierdut aproximativ 23 de miliarde de dolari din veniturile provenite din SMS-uri din cauza acestor aplicaţii de comunicare, care permit ca utilizatorii să trimită mesaje instantanee gratuite prin intermediul conexiunii de date a telefonului, care de cele mai multe ori este nelimitat.

WhatsApp - cea mai populară aplicaţie de comunicare instantanee din Marea Britanie şi folosită de jumătate dintre posesorii de iPhone-uri din această ţară, potrivit revistei Mobile Marketing - are peste 350 de milioane de utilizatori activi lunar la nivel global. Astfel, aceasta este cea mai mare aplicaţie de mesagerie din lume privind utilizatorii, cu mai mulţi utilizatori activi chiar şi faţă de platforma Twitter, care numără 218 milioane.

Potrivit sursei citate, 90% din populaţia Braziliei, 75% dintre ruşi şi jumătate dintre britanici folosesc aplicaţii de comunicare instantanee.

Unul dintre motivele care explică parţial această migraţie constă în creşterea treptată a numărului utilizatorilor de vârsta a treia pe platforma Facebok. Un alt motiv este acela că aplicaţiile de mesagerie oferă conversaţie privată cu prietenii din viaţa reală. Astfel, în loc de "urmărirea pasivă" a activităţii oamenilor, aplicaţiile de mesagerie promovează dialogul instantaneu cu diferite grupuri de prieteni. Astfel, 78% dintre adolescenţi şi tineri folosesc aplicaţiile de comunicare instantanee pentru a stabili o întâlnire, potrivit unui studiu realizat de Youth.

De asemenea, aceste aplicaţii de comunicare instantanee nu se mai axează doar pe mesagerie, ci sunt adevărate reţele de socializare. Cel mai bun exemplu vine din Asia, fiind dat de platformele de comunicare KakaoTalk (Coreea de Sud), WeChat (China) şi LINE (Japonia). Toate acestea au milioane de utilizatori, WeChat numărând peste 200 de milioane, platforma oferind atât jocuri, cât şi posibilitatea de a distribui muzică.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici