Adrian Sârbu a fost numit directorul operaţional al companiei americane de televiziune CME

Compania americană Central European Media Entreprises (CME) a anunţat numirea lui Adrian Sârbu în funcţia de director operaţional (COO) al întregului grup, decizie care intră în aplicare începând de miercuri.

Urmărește
3 afișări
Imaginea articolului Adrian Sârbu a fost numit directorul operaţional al companiei americane de televiziune CME

Adrian Sârbu a fost numit directorul operaţional al companiei americane de televiziune CME

Aceasta este prima promovare importantă a unui executiv român în conducerea unei companii listate pe piaţa bursieră internaţională. Grupul este cotat pe piaţa NASDAQ din Statele Unite şi are în prezent o valoare de piaţă de circa 3,5 miliarde de dolari.

CME operează mai multe staţii de televiziunie în Europa Centrală şi de Est - Cehia, România, Slovacia, Slovenia, Croaţia şi Ucraina. Grupul este controlat de omul de afaceri american Ronald Lauder.

Compania a avut anul trecut venituri totale de 603 milioane de dolari şi un profit operaţional (EBITDA) de 218 milioane de dolari.

În ultimul an, Adrian Sârbu a coordonat direct operaţiunile din Cehia, România şi Slovacia care au adus, conform rezultatelor pe 2006, 70% din cifra de afaceri a grupului şi 85% din câştigul operaţional.

Sârbu spune că a acceptat această funcţie fiind fundamental legat de CME, atât ca manager, cât şi ca partener.

"În 1994, Ronald Lauder a fost singurul care mi-a întins mâna şi aşa am putut relansa PRO TV. Anul trecut, când CME a avut nevoie de mine, de experienţa mea şi de timpul meu pentru a aduce operaţiunile din Cehia şi Slovacia la nivelul PRO TV, am fost de acord să preiau această responsabilitate. De asemenea, acceptarea noii funcţii este în primul rând o obligaţie morală faţă de partenerii mei”, a menţionat Adrian Sârbu.

CME si actualul director general (CEO) al companiei, Michael Garin, au încurajat promovarea managerilor locali, care au primit de-a lungul timpului mână liberă în conducerea operaţiunilor.

“În timpul perioadei de aproape patru ani de când sunt la conducerea CME, a sporit semnificativ numărul directorilor din Europa Centrala şi de Est, la nivelul managementului de top. Performanţa financiară a CME a avut foarte mult de câştigat datorită faptului că aceşti manageri cunosc regiunea în profunzime şi datorita excelentelor lor abilităţi profesionale. CME se diferenţiază de majoritatea companiilor internaţionale de televiziune prin faptul că practic toţi directorii noştri de posturi TV provin din ţările unde operăm, ceea ce a devenit un important avantaj competitiv pentru companie. Acest lucru reprezintă, pentru mine, un motiv semnificativ de mândrie”, a declarat Garin.

În comunicatul remis de CME în care se anunţă numirea, Adrian Sârbu a afirmat: “Am petrecut ultimii zece ani în cadrul CME şi ştiu din proprie experienţă cât de talentaţi sunt directorii posturilor noastre. Mă simt onorat că am ocazia să lucrez cu toţi aceşti oameni. Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în aceşti zece ani este că obţinerea de performanţe solide an de an este întotdeauna recunoscută de piaţă. CME şi echipele locale de management vor continua să se concentreze asupra creşterii marginilor de profit şi a dezvoltării de noi oportunităţi în cadrul pieţelor unde CME operează la ora actuală, dar şi dincolo de acestea”.

“CME este una dintre cele mai profitabile companii de media din lume, iar dacă ne uităm în ultimii doi ani, creşterea este similară celei înregistrate de Google”, menţionează noul COO.

"Eu trebuie să asigur creşterea CME şi să-i dau puterea de expansiune prin achiziţii", adaugă Adrian Sârbu.

Comentând relaţia cu acţionarii şi investitorii din CME, Sârbu spune că principalele asseturi ale unui executiv dintr-o companie listată pe Bursă sunt credibilitatea şi performanţa.

"Credibilitatea se măsoară în rezultate, ea se justifică şi se confirmă atunci când discuţi cu analiştii, investitorii, acţionarii, cu board-ul. Atât timp cât ai credibilitate poţi să spui că ai o relaţie excelentă cu acţionarii", consideră Sârbu.

CME şi-a inceput activitatea în 1994, prin lansarea de posturi de televiziune în fostele ţări comuniste din Europa. În România, operaţiunile au început în 1995, cu o investiţie de 20 de milioane de dolari, postul PRO TV fiind lansat pe 1 decembrie. Ulterior, au urmat alte canale, astfel încât în acest moment grupul deţine cinci posturi: PRO TV, Acasă, PRO TV Internaţional, ProCinema şi Sport.ro.

La jumătatea acestui an, compania PRO TV a raportat o creştere a veniturilor cu 35%, până la 91 de milioane de dolari şi un profit operaţional (EBITDA) de 37 de milioane de dolari, mai mare cu 34% faţă de perioada similară a anului trecut. Anul trecut, cifra de afaceri a PRO TV a fost de 148 milioane de dolari, cu un profit operaţional de 65,8 milioane de dolari.

În primăvara acestui an, compania PRO TV a fost evaluată la aproape un miliard de dolari, 95% din acţiuni fiind în proprietatea CME, iar 5% aparţinând lui Adrian Sârbu.

Unul dintre motivele promovării sale în poziţia de director operational al grupului american este succesul modelului de business al PRO TV, care va fi extins şi în celelalte ţări în care CME are operaţiuni.

Sârbu va fi în continuare directorul general şi preşedintele consiliului de administraţie al PRO TV SA. La conducerea operaţiunilor CME din România va fi numit Costi Mocanu, ca Director Executiv. Actualmente, acesta ocupă poziţia de Director Executiv al staţiei sport.ro. Mocanu lucrează în PRO TV din 1993, pe când staţia se numea CANAL 31. Până în prezent a fost reporter, comentator sportiv, prezentator, redactor-şef al Departamentul de Sport şi director executiv al canalului Sport.ro.

“PRO TV are cea mai performantă echipă de management din media romanească, care ar putea conduce orice staţie de televiziune de oriunde din lume. În ultimii 12 ani toţi colegii mei au învăţat business-ul de televiziune şi am convingerea că vor avea succes în viitor pe toate planurile: audienţe, financiar şi comunicare. Când vor avea nevoie de mine, vor şti unde să mă găsească. Eu rămân alături de ei.” , a menţionat Adrian Sârbu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici