Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei

Agenţiile de presă din România ar trebui să continue procesele de dezvoltare şi investiţii chiar şi pe timpul crizei economice, au convenit participanţii la cel de-al doilea panel al ediţiei a patra a Zilei Agenţiilor de Presă, care a fost moderat de Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX.

Urmărește
72 afișări
Imaginea articolului Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei

Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

"Dezvoltarea ar putea fi stopată de această criză financiară prin care trecem cu toţii. Pe de altă parte, orice agenţie care nu se dezvoltă nu va reuşi să satisfacă nevoile clienţilor. Agenţia de presă nu trebuie să se rezume la produsul tradiţional, clasic, standard", a declarat Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX.

Acesta a explicat că, în decursul ultimului an, MEDIAFAX s-a axat pe extinderea şi consolidarea online (prin lansarea noului site comunicate.mediafax.biz şi prin lansarea versiunii a doua a site-urilor news.mediafax.biz şi mediafax.biz ), pe diversificarea produselor de pe mai multe linii de business (de exemplu, lansarea produsului Bursa Live pentru companii şi a monitorizării web), pe sporirea conţinutului multimedia (prin lansarea serviciului Multimedia al Mediafax Foto) şi pe consolidarea reputaţiei MEDIAFAX pe piaţa furnizorilor de informaţii.

Cristian Dimitriu a adăugat că agenţia va continua să îşi dezvolte produsul de monitorizare web pe parcursul acestui an.

Subiectele dezbătute la cea de-a doua conferinţă a Zilei Agenţiilor de Presă s-au referit tot la criza financiară şi la posibilitatea agenţiilor de presă de a-şi susţine, pe termen lung, strategia de dezvoltare.

"Eu cred că sincer că există oportunităţi de dezvoltare în timpul crizei", a declarat Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador. Potrivit acesteia, efectele crizei financiare au început să se resimtă pe piaţa din România în toamna anului trecut, în jurul alegerilor parlamentare, afectând atât clienţii, cât şi organizaţiile media.

"Rând pe rând, clienţii noştri au început să fie afectaţi. Site-urile au fost primele lovite", a spus Ionescu, făcând referire mai ales la scăderea investiţiilor în publicitate.

În ceea ce priveşte strategia adoptată de Rador pentru a combate efectele crizei, Ionescu a făcut referire la replierea şi repoziţionarea pe piaţă. "Am decis să comunicăm mai mult, să ne repliem şi să ne repoziţionăm. Am lansat, de asemenea, două noi produse - Monitorizare tv şi Monitorizare radio", a precizat ea.

"Încercăm să investim şi în tehnologie. Dacă am rămâne pe loc, am fi sinucigaşi", a mai explicat Ionescu, făcând referire la achiziţia unui nou soft de monitorizare audio-video.

Pe zona de marketing, potrivit lui Ionescu, Rador a ales o strategie care vizează fidelizarea clienţilor actuali şi atragerea unor noi clienţi prin flexibilizarea politicii de vânzări şi prin păstrarea unei imagini pozitive.

Pe de altă parte, Cosmin Popa, director general al agenţiei NewsIn, a prezentat produsul Video News Network, despre care consideră că subliniază cel mai bine adaptarea agenţiei la condiţiile pieţei.

Prin acest produs, NewsIn şi Realitatea pun la dispoziţia publisherilor circa 40 de ştiri video pe zi, disponibile pe 60 de site-uri, dintre care 30 reprezintă site-uri din grupul Realitatea Caţavencu şi din reţeaua de site-uri locale Informedia.

La rîndul său, Magda Bunea, director de marketing al Agerpres, a vorbit despre noile tendinţe de pe piaţa agenţiilor de presă, printre care schimbarea de paradigmă, care transformă agenţia din sursă în resursă. Printre alte tendinţe generale de pe piaţă, Bunea a mai menţionat necesitatea de ştiri "hiperlocale", migrarea publicului către platforme neconvenţionale şi o "oboseală" a consumatorului de ştiri.

În ceea ce priveşte strategia împotriva crizei, Bunea crede că este nevoie de un nou format de ştiri care să ofere informaţii de calitate în mod eficient şi unei audienţe sporite.

În ceea ce priveşte politica de preţuri a agenţiilor de presă pe perioada crizei, directorii agenţiilor cred că este nevoie de o strategie mai flexibilă decât în alte perioade. Carmen Ionescu a declarat că Rador a acordat discounturi de 20-30% clienţilor, în timp ce Cosmin Popa a precizat că NewsIn şi-a păstrat politica de acorda un discount maxim de 30%.

"Va rezista pe piaţă cel care va practica preţurile corecte şi va pune în practică rapid produsele necesare", a apreciat Popa.

Cristian Dimitriu a declarat, la rândul său, că MEDIAFAX nu a acordat reduceri pentru produsele destinate mass-media şi a oferit discounturi doar la produsele destinate companiilor.

Ziua Agenţiilor de Presă a debutat cu o masă rotundă dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie, "Ştirea de agenţie - informaţie vitală pentru toate tipurile de media?", moderată de Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici