- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (16.06.2009, 17:55)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei
Agenţiile de presă din România ar trebui să continue procesele de dezvoltare şi investiţii chiar şi pe timpul crizei economice, au convenit participanţii la cel de-al doilea panel al ediţiei a patra a Zilei Agenţiilor de Presă, care a fost moderat de Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX.
Urmărește
72 afișări
Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)
"Dezvoltarea ar putea fi stopată de această criză financiară prin care trecem cu toţii. Pe de altă parte, orice agenţie care nu se dezvoltă nu va reuşi să satisfacă nevoile clienţilor. Agenţia de presă nu trebuie să se rezume la produsul tradiţional, clasic, standard", a declarat Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX.
Acesta a explicat că, în decursul ultimului an, MEDIAFAX s-a axat pe extinderea şi consolidarea online (prin lansarea noului site comunicate.mediafax.biz şi prin lansarea versiunii a doua a site-urilor news.mediafax.biz şi mediafax.biz ), pe diversificarea produselor de pe mai multe linii de business (de exemplu, lansarea produsului Bursa Live pentru companii şi a monitorizării web), pe sporirea conţinutului multimedia (prin lansarea serviciului Multimedia al Mediafax Foto) şi pe consolidarea reputaţiei MEDIAFAX pe piaţa furnizorilor de informaţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Ucraina vrea să deschidă mai bine de 150 de şcoli subterane până în toamna anului 2025
-
Se întoarce obligativitatea purtării măştilor în mai multe spitale din Ţara Galilor
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Cristian Dimitriu a adăugat că agenţia va continua să îşi dezvolte produsul de monitorizare web pe parcursul acestui an.
Subiectele dezbătute la cea de-a doua conferinţă a Zilei Agenţiilor de Presă s-au referit tot la criza financiară şi la posibilitatea agenţiilor de presă de a-şi susţine, pe termen lung, strategia de dezvoltare.
"Eu cred că sincer că există oportunităţi de dezvoltare în timpul crizei", a declarat Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador. Potrivit acesteia, efectele crizei financiare au început să se resimtă pe piaţa din România în toamna anului trecut, în jurul alegerilor parlamentare, afectând atât clienţii, cât şi organizaţiile media.
"Rând pe rând, clienţii noştri au început să fie afectaţi. Site-urile au fost primele lovite", a spus Ionescu, făcând referire mai ales la scăderea investiţiilor în publicitate.
În ceea ce priveşte strategia adoptată de Rador pentru a combate efectele crizei, Ionescu a făcut referire la replierea şi repoziţionarea pe piaţă. "Am decis să comunicăm mai mult, să ne repliem şi să ne repoziţionăm. Am lansat, de asemenea, două noi produse - Monitorizare tv şi Monitorizare radio", a precizat ea.
"Încercăm să investim şi în tehnologie. Dacă am rămâne pe loc, am fi sinucigaşi", a mai explicat Ionescu, făcând referire la achiziţia unui nou soft de monitorizare audio-video.
Pe zona de marketing, potrivit lui Ionescu, Rador a ales o strategie care vizează fidelizarea clienţilor actuali şi atragerea unor noi clienţi prin flexibilizarea politicii de vânzări şi prin păstrarea unei imagini pozitive.
Pe de altă parte, Cosmin Popa, director general al agenţiei NewsIn, a prezentat produsul Video News Network, despre care consideră că subliniază cel mai bine adaptarea agenţiei la condiţiile pieţei.
Prin acest produs, NewsIn şi Realitatea pun la dispoziţia publisherilor circa 40 de ştiri video pe zi, disponibile pe 60 de site-uri, dintre care 30 reprezintă site-uri din grupul Realitatea Caţavencu şi din reţeaua de site-uri locale Informedia.
La rîndul său, Magda Bunea, director de marketing al Agerpres, a vorbit despre noile tendinţe de pe piaţa agenţiilor de presă, printre care schimbarea de paradigmă, care transformă agenţia din sursă în resursă. Printre alte tendinţe generale de pe piaţă, Bunea a mai menţionat necesitatea de ştiri "hiperlocale", migrarea publicului către platforme neconvenţionale şi o "oboseală" a consumatorului de ştiri.
În ceea ce priveşte strategia împotriva crizei, Bunea crede că este nevoie de un nou format de ştiri care să ofere informaţii de calitate în mod eficient şi unei audienţe sporite.
În ceea ce priveşte politica de preţuri a agenţiilor de presă pe perioada crizei, directorii agenţiilor cred că este nevoie de o strategie mai flexibilă decât în alte perioade. Carmen Ionescu a declarat că Rador a acordat discounturi de 20-30% clienţilor, în timp ce Cosmin Popa a precizat că NewsIn şi-a păstrat politica de acorda un discount maxim de 30%.
"Va rezista pe piaţă cel care va practica preţurile corecte şi va pune în practică rapid produsele necesare", a apreciat Popa.
Cristian Dimitriu a declarat, la rândul său, că MEDIAFAX nu a acordat reduceri pentru produsele destinate mass-media şi a oferit discounturi doar la produsele destinate companiilor.
Ziua Agenţiilor de Presă a debutat cu o masă rotundă dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie, "Ştirea de agenţie - informaţie vitală pentru toate tipurile de media?", moderată de Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador.
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe