- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.05.2012, 12:00)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ALEGERI LOCALE 2012 - CNA: 238 televiziuni, între care Antenele, Realitatea şi Taraf, şi 183 radiouri implicate
Un număr de 238 de televiziuni şi 183 de radiouri au anunţat CNA că vor reflecta campania electorală, printre posturile TV centrale care s-au "angajat" astfel să difuzeze gratuit emisiuni electorale numărându-se TVR, Antena 3, B1 TV, Giga TV, OTV, Realitatea TV, Digi 24, dar şi Taraf TV şi Etno TV.
Urmărește
735 afișări
ALEGERI LOCALE 2012 - CNA: 238 televiziuni, între care Antenele, Realitatea şi Taraf, şi 183 radiouri implicate (Imagine: Shutterstock)
Radiodifuzorii care vor reflecta campania electorală, ca urmare a solicitărilor primite de la competitorii electorali, au avut obligaţia să informeze Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la acest lucru, până cel mai târziu pe 9 mai.
După centralizarea tuturor adreselor primite de la radiodifuzori, un număr total de 238 de televiziuni (din care 97 difuzate în eter, 20 - prin satelit şi 121 - prin cablu) şi 183 de radiouri au anunţat CNA că intenţionează să reflecte campania electorală pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, după cum au declarat luni, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii Consiliului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Astfel, 17 televiziuni centrale vor difuza emisiuni dedicate campaniei electorale: Antena 3, Antena 1, B1 TV, Giga TV, Naşul TV, OTV, Realitatea TV, România TV, The Money Channel, TVR 1, TVR 3, TVR Info, TV H2.0, Taraf TV, Etno TV, Digi 24 şi Prima TV.
De asemenea, cinci posturi de radio centrale - Radio România Actualităţi, Radio România Antena Satelor, Radio Bucureşti FM, Programul Maghiar-German al Radioului Public, dar şi RFI România - şi-au propus să difuzeze emisiuni electorale.
Acestora li se adaugă staţii locale ale televiziunilor Realitatea TV, Antena 1, Naţional TV, Prima TV şi studiourile teritoriale ale Televiziunii Române (TVR Cluj, TVR Craiova, TVR Târgu Mureş), cât şi numeroase staţii de televiziune şi radiouri exclusiv locale.
Campania electorală în audiovizual a început oficial pe 11 mai şi se va încheia pe 7 iunie, la ora 24.00, iar candidaţii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale şi de dezbatere electorală difuzate de televiziuni şi radiouri, potrivit Deciziei CNA nr. 195 din 24 aprilie 2012. Această decizie a fost adoptată de CNA în conformitate cu Legea 67 pe 2004 pentru alegerea autorităţilor locale.
"Accesul candidaţilor este gratuit atât pe posturile publice, cât şi private. Posturile care doresc să se implice în campanie pot oferi accesul candidaţilor în emisiunile electorale şi în emisiunile de dezbatere electorală în condiţiile legii. De asemenea, în emisiuni informative vor fi difuzate informaţii privind activităţile de campanie, cât şi elemente privind tehnica votării şi sistemul electoral", după cum a declarat, pentru MEDIAFAX, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, după ce Consiliul a votat Decizia privind principiile şi regulile de desfăşurare, prin intermediul posturilor de radio şi de televiziune, a campaniei electorale din anul 2012 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.
Aceste emisiuni electorale, potrivit legii, pot fi difuzate numai de luni până vineri, a atras atenţia Răsvan Popescu.
"Posturilor le revine obligaţia de a trata candidaţii în mod echitabil, obiectiv şi imparţial. Înainte de ziua votării, există două zile de reflecţie, acordată electoratului, în sensul că nu se mai pot difuza comentarii privind campania electorală, sondaje şi publicitate electorală", a mai spus atunci Popescu.
El a precizat că "normele obişnuite prevăzute de legislaţia audiovizuală privind protecţia demnităţii umane, a dreptului la propria imagine sunt aplicabile şi în emisiunile de campanie electorală".
Potrivit Deciziei CNA, radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte pentru toţi competitorii electorali.
În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali pot să participe numai la emisiunile electorale şi de dezbateri electorale.
În perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidaţi şi de reprezentanţi ai competitorilor electorali şi nici spoturi publicitare comerciale în care apar candidaţi sau reprezentanţi ai competitorilor electorali.
Este interzisă vânzarea de timpi de antenă sau de spaţii de emisie pentru competitorii electorali în scopul participării la emisiunile electorale şi de dezbateri electorale sau în vederea prezentării activităţilor de campanie electorală în emisiunile informative.
În cadrul emisiunilor care au caracter electoral este interzisă combinarea de culori, semne grafice sau sunete care să evoce simbolurile naţionale ale României ori ale altui stat.
Radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat, susţinător sau reprezentant al candidatului ori al unui partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, jurnalist, analist sau de consultant politic.
Emisiunile electorale pot fi realizate în direct sau pot fi înregistrate şi difuzate ca atare.
Totodată, radiodifuzorii publici şi privaţi pot difuza spoturi publicitare electorale numai în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbateri electorale. Spoturile electorale se difuzează gratuit şi nu constituie comunicare comercială audiovizuală. Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de competitorii electorali. Radiodifuzorii au obligaţia să asigure identificarea spoturilor electorale, astfel încât publicul să fie informat cu privire la competitorul electoral al cărui mesaj este difuzat.
Pe de altă parte, spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de competitorii electorali. Radiodifuzorii au obligaţia să asigure identificarea spoturilor electorale, astfel încât publicul să fie informat cu privire la competitorul electoral al cărui mesaj este difuzat.
Emisiunile electorale şi emisiunile de dezbateri electorale trebuie să asigure tuturor competitorilor electorali condiţii egale în ceea ce priveşte libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanţa.
Decizia prevede şi că realizatorii şi moderatorii emisiunilor electorale şi a celor de dezbateri electorale trebuie să fie imparţiali, să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunii, oferind fiecărui candidat participant la discuţii posibilitatea de prezentare a opiniilor sale, să formuleze clar întrebările, fără a fi tendenţioase sau părtinitoare şi să manifeste un comportament civilizat în relaţia cu candidaţii. De asemenea, aceştia trebuie să asigure menţinerea dezbaterii în sfera de interes a campaniei electorale şi a tematicii stabilite, să solicite dovezi explicite atunci când participanţii aduc acuzaţii cu incidenţă penală sau morală unor contracandidaţi.
Moderatorii trebuie să intervină atunci când, prin comportamente sau exprimări, participanţii la emisiuni pun în pericol ordinea constituţională, ordinea publică, siguranţa persoanelor şi a bunurilor, fac afirmaţii care pot aduce atingere demnităţii umane sau moralei publice, nu probează eventualele acuzaţii cu incidenţă penală sau morală aduse unui alt candidat sau reprezentant al unui competitor electoral, incită la ură sau discriminare pe considerente de rasă, etnie, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală. În cazul în care invitaţii nu se conformează solicitărilor, moderatorul poate decide întreruperea microfonului acestuia sau oprirea emisiunii, după caz.
Candidaţii şi partidele politice ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor fapte neadevărate beneficiază de drept la replică.
Totodată, candidaţii şi partidele politice ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor informaţii inexacte beneficiază de drept la rectificare.
Cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală; invitarea sau prezentarea în emisiuni şi dezbateri electorale a candidaţilor şi a reprezentanţilor competitorilor electorali; comentarii privind desfăşurarea campaniei electorale, precum şi cele privind competitorii electorali.
De asemenea, în ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de închiderea votării; comentarii referitoare la competitorii electorali; îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.
În cazul în care radiodifuzorii nu vor respecta dispoziţiile acestei Decizii şi prevederile legislaţiei audiovizuale, CNA poate aplica sancţiuni.
Alegerile locale se vor desfăşura în data de 10 iunie.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe