Alexandru Lăzescu: Ce va rămâne în televiziune vor fi ştirile şi marile producţii

Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al Televiziunii Române, a vorbit, joi, la evenimentul Graffiti BBDO The next 20 years, despre factorii care vor influenţa modelul de business media în viitor, apreciind că în televiziune ceea ce va rămâne important sunt ştirile şi marile show-uri.

Urmărește
319 afișări
Imaginea articolului Alexandru Lăzescu: Ce va rămâne în televiziune vor fi ştirile şi marile producţii

Alexandru Lăzescu: Ce va rămâne în televiziune vor fi ştirile şi marile producţii (Imagine: Shutterstock)

Lăzescu a explicat că, în analizarea industriei mass-media în contextul digitalizării, trebuie luaţi în considerare mai mulţi factori. Primul dintre aceşti factori ar fi suprasaturarea informaţională. În Europa, la sfârşitul anului 2010, existau peste 7.000 de posturi de televiziune, existând o ofertă de informaţii amplă şi variată.

Un alt factor se referă la erodarea profundă a încrederii în mass-media. Potrivit lui Lăzescu, mediile tradiţionale aveau o anumită autoritate în societate, lucru care nu mai este valabil în totalitate, în prezent. Această erodare a încrederii a adus cu sine o serie de probleme, printre care şi promovarea eficientă a brandurilor.

Cel de-a treilea factor se referă la decuplarea publicităţii de media. Dacă în trecut media depindea de conţinuturile publicitare şi invers, în prezent, lucrurile s-au schimbat. În acest sens, Lăzescu a dat exemplul anunţurilor de mică publicitate, care reprezentau o sursă importantă de venituri imediate pentru ziare, însă, în prezent, există site-uri de acest tip, ceea ce a reprezentat o lovitură pentru publicaţiile tipărite.

Pe de altă parte, Lăzescu a spus că trebuie să existe o diferenţiere a tipurilor de conţinut. Conţinut este şi un filmuleţ de la o petrecere de absolvire, postat pe YouTube, care interesează câteva zeci de oameni şi un episod din "Anatomia lui Grey", care costă două milioane de dolari, a explicat Lăzescu.

El a mai precizat faptul că industria media se îndreaptă spre alte modele de business. Aceste noi modele de business viabile se vor baza în special pe organizarea informaţiei. "În oceanul de informaţii, consumatorul are nevoie de ghidare", a spus el, oferind exemplul motorului Google, care selectează informaţiile relevante pentru consumator.

Totodată, el vorbit şi despre consumul liniar şi neliniar de media. În opinia sa, media a fost puternică atât timp cât a putut controla conţinuturile şi distribuţia lor, ceea ce s-a schimbat în prezent, capacitatea televiziunii de a securiza conţinuturile fiind în scădere.

În opinia sa, televiziunile care doar împachetează conţinuturile vor fi principalii perdanţi ai industriei în viitor, cele care vor trece cu bine peste această perioadă fiind posturile TV care produc conţinuturi. Ce va rămâne în televiziune vor fi ştirile şi marile producţii de tipul "Got Talent" şi "X Factor", a explicat Lăzescu, adăugând că serialele şi filmele vor trece în zona digitală de consum neliniar.

În ceea ce priveşte consumul neliniar, Lăzescu a precizat că platformele care oferă conţinuturi online, cum ar fi Hulu, au la dispoziţie două modele de business - cel al publicităţii online de tip pre-roll video sau sistemul cu taxe de acces.

De asemenea, preşedintele-director general al TVR a vorbit despre televiziunea hibrid - televizoarele conectate la internet şi schimbările pe care proliferarea acestui fenomen le va impune - de la schimbarea felului în care se consumă media la modificarea sistemului de măsurare a audienţelor. În acest sens, el a oferit ca exemple platforme precum Google TV, Apple TV şi HDDTV, care îl ajută pe consumator să îşi selecteze conţinuturile transmise de canalele TV şi îi permit, simultan, să se conecteze la internet şi să caute informaţii suplimentare despre ceea ce urmăreşte sau să comenteze cu prietenii pe site-urile de socializare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici