Alexandru Lăzescu: Încasările TVR din publicitate s-au înjumătăţit, până la 10 milioane de euro

Încasările anuale ale TVR din publicitate au scăzut "dramatic", reducându-se de la circa 20 de milioane de euro, în 2007 şi 2008, la aproximativ 10 milioane de euro, în 2009 şi, respectiv, 2010, a declarat pentru MEDIAFAX Alexandru Lăzescu, preşedintele-director general al Televiziunii Române.

Urmărește
4 afișări

Încasările din publicitate ale TVR au scăzut de la 20 de milioane de euro la circa 10 milioane de euro, pe fondul crizei economice, a explicat Alexandru Lăzescu.

"Pe fondul crizei, în 2009, încasările din publicitate au scăzut dramatic, s-au înjumătăţit faţă de 2007 şi 2008, când au fost de aproximativ de 20 de milioane de euro (în fiecare an, n.r.). Şi în 2010 situaţia a fost oarecum la acelaşi nivel cu 2009", a spus Alexandru Lăzescu. El a precizat că încasările din publicitate ale Televiziunii Publice au scăzut mai mult decât a scăzut piaţa de publicitate din România în general.

Totodată, Alexandru Lăzescu a spus că TVR va încheia "destul de prost" anul 2010, din punct de vedere financiar, pentru că s-au acumulat pierderi din ultimii patru ani. "Practic, din 2006, televiziunea este pe pierdere şi, fiind multe elemente care au intervenit pe parcurs, contracte, modificări de ordin legislativ, lucrurile s-au agravat", a afirmat Lăzescu.

În acest context, Alexandru Lăzescu a spus că pierderile Televiziunii Române au fost, anul trecut, mai mari decât în 2009 - când TVR a avut un deficit de circa 48 de milioane de lei, potrivit raportului de activitate al SRTv.

"Pierderea permanent creşte, pentru că se acumulează din trecut şi avem obligaţii de plată prin contracte încheiate. Noi căutăm soluţii, dar în şase luni nu putem să facem minuni. Am reuşit să micşorăm cumva costurile, este o scădere cu 7%", a explicat Lăzescu.

Totodată, Alexandru Lăzescu a explicat că situaţia financiară grea a TVR a fost accentuată de contractele pe care Televiziunea Română le are pentru difuzarea competiţiilor sportive, în special contractul pentru transmiterea meciurilor din UEFA Champions League. Potrivit informaţiilor publicate în presă, TVR ar fi plătit aproximativ 35 de milioane de lei pentru achiziţionarea drepturilor de difuzare pentru UEFA Champions League

Şi Alexandru Lăzescu a explicat că TVR a fost "dat peste cap cu totul" de contractul pentru UEFA Champions League. "A fost o presiune enormă pentru TVR din punctul de vedere al fluxului de bani. Asta ne-a dus la probleme în lanţ. Când ai un deficit de bani, începi să nu plăteşti în dreapta, în stânga, se acumulează pierderile şi lucrurile se deteriorează. Nu este numai acest contract de vină, dar, pe ansamblu, fără acest contract, lucrurile ar fi fost sustenabile", a mai spus Lăzescu.

Societatea Română de Televiziune a încheiat anul 2009 cu un deficit de circa 48 de milioane de lei, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut, în acelaşi an, venituri totale de 572,39 milioane de lei, potrivit raportului de activitate al SRTv, publicat pe site-ul instituţiei. Potrivit aceluiaşi raport, Televiziunea Publică a atras, în 2009, venituri din publicitate în valoare de 8.842.841 de euro.

În prezent, TVR se află sub presiunea unei iniţiative legislative care vizează eliminarea taxei TV. În acest sens, Alexandru Lăzescu a declarat, marţi seară, în cadrul unei dezbateri, că eliminarea taxei TV - vizată prin iniţiativa adoptată în mod tacit de Camera Deputaţilor şi care va fi analizată de Senat - este echivalentă cu desfiinţarea TVR. Totodată, Alexandru Lăzescu a explicat că veniturile pe care le încasează TVR din publicitate sunt insuficiente pentru a susţine funcţionarea Televiziunii Publice, în absenţa taxei TV.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici