În loc să introducă acces cu plată pentru tot conţinutul său online, Le Figaro a optat pentru un model „freemium”, taxând numai pentru extrase de tipul newsletter-elor, copii digitale ale ediţiei print sau opţiuni pentru mediile sociale. Noile elemente vor fi disponibile în trei versiuni diferite de abonament.
„Ştirile vor fi întotdeauna gratuite”, susţine, însă, purtătorul de cuvânt al publicaţiei, Antoine Daccord.
Cele trei variante de abonament sunt „Connect” (acces gratuit, include newslettere, comentarii pe marginea materialelor şi crearea unei prime pagini personalizate), „Select” (include Connect şi acces la analize aprofundate, la ediţia digitală a ziarului şi la 30 de articole de arhivă) şi „Business” (include opţiunile din primele două abonamente plus două newslettere de afaceri).
LeFigaro.fr are şapte milioane de vizitatori unici pe lună, însă nu se ştie câţi dintre ei vor fi dispuşi să plătească pentru extra-opţiuni.
Deşi a anunţat-o de mai mult timp, Le Figaro introduce efectiv această măsură după Hamburger Abendblatt din Germany.
În ianuarie, Le Figaro şi L’Express anunţau că intenţionează să introducă acces cu plată la conţinuturile lor online
Pe de altă parte, Le Monde dispune deja de un serviciu cu plată pentru materialele premium de pe site-ul său, preţul abonamentului fiind de şase euro pe lună.