- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.03.2015, 15:38)
- Adrian Dumitrache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANCOM organizează o nouă licitaţie pentru 52 de licenţe de televiziune digitală terestră
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat, miercuri, o nouă licitaţie pentru alocarea celor 52 licenţe naţionale, regionale şi locale de televiziune digitală terestră nealocate în procedurile anterioare.
Urmărește
223 afișări
ANCOM organizează o nouă licitaţie pentru 52 de licenţe de televiziune digitală terestră (Imagine: Publimedia/Shutterstock)
Pentru a putea participa la licitaţie, cei interesaţi trebuie să achiziţioneze caietul de sarcini al cărui preţ este de 4.000 de lei.
Documentul, disponibil pentru consultare pe pagina web a instituţiei, poate fi cumpărat începând de joi de la sediul ANCOM din Bucureşti sau, la solicitarea achizitorului, transmis în format material sau electronic, pe baza documentului justificativ prin care se confirmă plata contravalorii caietului de sarcini şi a împuternicirii, în original, a persoanei delegate să îl ridice.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Taxa minimă de licenţă, care reprezintă preţul de pornire în cadrul licitaţiei pentru fiecare din cele două multiplexuri naţionale, este de 300.000 euro, iar pentru multiplexurile regionale şi locale aceasta variază între 1.000 pentru un multiplex alocat la nivelul unei localităţi care nu este reşedinţă de judeţ şi 10.000 euro pentru un multiplex alocat la nivelul unui judeţ din categoria E, conform clasificării din caietul de sarcini.
Condiţiile de admitere în licitaţie rămân nemodificate faţă de licitaţia anterioară organizată pentru acordarea multiplexurilor regionale şi locale. Astfel, candidatul trebuie să fie persoană juridică (societate comercială) română sau străină, să fi depus toate documentele prevăzute în mod complet şi corect, iar durata de funcţionare prevăzută în actul constitutiv să fie de cel puţin 10 ani de la data intrării în vigoare a drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio.
"Ȋn situaţia în care candidatul depune ofertă pentru multiplexurile naţionale, cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursă de la înfiinţare, dacă aceasta este mai scurtă de 3 ani, trebuie să fie de minimum două milioane de euro. Nu pot participa la licitaţie mai multe companii care fac parte din acelaşi grup", se arată într-un comunicat al ANCOM.
Alocarea multiplexurilor se va realiza prin procedură de selecţie competitivă, fiecare ofertant urmând să depună o ofertă iniţială prin care să indice categoriile şi numărul de multiplexuri pe care doreşte să le achiziţioneze.
În funcţie de existenţa sau nu a unei cereri mai mari decât oferta, licitaţia poate continua cu runde primare pentru multiplexurile unde cererea depăşeşte oferta, pentru celelalte categorii desemnarea câştigătorilor făcându-se pe baza ofertei iniţiale.
După ce se stabilesc câştigătorii şi preţurile pentru fiecare multiplex solicitat, licitaţia poate continua cu o rundă de alocare în care multiplexurile vor fi repartizate ofertanţilor câştigători pe baza sumelor suplimentare pe care aceştia vor fi dispuşi să le plătească pentru a obţine o anumită alocare a frecvenţelor.
Data limită de primire a candidaturilor este 22 aprilie, după care, în data de 24 aprilie, ANCOM va anunţa candidaţii calificaţi în etapele ulterioare ale procedurii de selecţie.
Primele oferte câştigătoare vor fi cunoscute în data de 5 mai şi ANCOM va anunţa apoi dacă se impune organizarea etapei de licitaţie pentru anumite categorii.
Taxele de licenţă au fost stabilite de către Guvern în luna februarie 2014.
Prin intermediul fiecărui multiplex naţional se vor putea furniza servicii de televiziune digitală terestră la nivelul întregii ţări, în timp ce multiplexurile regionale şi locale vor acoperi fiecare câte o anumită zonă de alocare ce poate fi echivalentă cu un judeţ, respectiv o localitate. Toate aceste multiplexuri se acordă pentru o perioadă de 10 ani.
Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de identificare transmise de la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecvenţă.
În iunie 2014, ANCOM a finalizat prima licitaţie pentru acordarea multiplexurilor digitale naţionale în urma căreia au fost alocate trei multiplexuri naţionale către Societatea Naţională de Radiocomunicaţii, compania câştigând multiplexul acordat condiţionat "free to air" şi alte două multiplexuri din banda UHF contra sumei de 1,02 milioane de euro, reprezentând taxă de licenţă.
Alte nouă multiplexuri digitale regionale au fost adjudecate în urma unei licitaţii ce s-a finalizat în luna februarie a acestui an.
Companiile câştigătoare au fost: Regal - care şi-a adjudecat un multiplex regional (Râmnicu Vâlcea) pentru suma de 8.010 euro, Cargo Sped - un multiplex regional (Sibiu) pentru care va achita suma de 8.001 euro, 2K Telecom - 5 multiplexuri regionale (4 în Bucureşti şi unul în Ploieşti) pentru care va achita suma de 52.000 euro, Radio M Plus - 1 multiplex regional (Iaşi), contra unei sume de 10.000 euro şi Digital Video Broadcast - un multiplex regional (Satu Mare) pentru suma de 8.000 euro.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Principalele televiziuni cer CNA, ANCOM şi MSI să permită emisia TV terestră şi după 17 iunie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe