Angajaţi ai Academiei Caţavencu anunţă suspendarea activităţii. Director: "Revista îşi continuă apariţia atât în print, cât şi online"

Angajaţi ai Academiei Caţavencu au anunţat, joi, că revista îşi suspendă activitatea, în timp ce Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, care deţine publicaţia, a declarat, pentru MEDIAFAX, că aceasta îşi va continua apariţia atât în print, cât şi în online.

Urmărește
291 afișări
Imaginea articolului Angajaţi ai Academiei Caţavencu anunţă suspendarea activităţii. Director: "Revista îşi continuă apariţia atât în print, cât şi online"

Angajaţi ai Academiei Caţavencu anunţă suspendarea activităţii. Director: "Revista îşi continuă apariţia atât în print, cât şi online" (Imagine: captură academiacatavencu.info)

Numărul de luni al Academiei Caţavencu nu va fi publicat, fiind suspendată şi versiunea online a revistei, inclusiv contul său de Facebook, angajaţii publicaţiei împlinind pe 10 iulie patru luni de la încasarea ultimului salariu, după cum a declarat, pentru MEDIAFAX, redactorul-şef Dan Mazilu.

"Redacţia Academiei Caţavencu nu mai are chef de glumă. Administraţia trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăşi, o poantă. O poantă bună - dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinăuntru. Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai aparea (sau cel puţin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă şi segmentul online al revistei - site şi pagină de Facebook", informează un comunicat remis MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, redactorii Academiei Caţavencu ar fi fost ameninţaţi cu poliţia. "Administratorul trustului de presă, domnul Adrian Rus, l-a contactat telefonic pe redactorul-şef, Dan Mazilu, ca să-i transmită că «o să sufere foarte mult pentru ceea ce a făcut», că întrerupe imediat telefoanele de serviciu, pentru a nu putea discuta cu presa şi că mâine la prânz, redactorii AC (Academia Caţavencu, n.r.) se vor trezi cu poliţia la uşă pentru a li se ridica laptopurile şi telefoanele mobile. Toate acestea în condiţiile în care redactorii sunt în mod legal încă angajaţi ai revistei", se spune în comunicat.

În acelaşi comunicat se mai spune că, "de ceva timp, Academia Caţavencu funcţionează într-o situaţie hilară: nu ajutată de administraţia trustului de presă din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia".

"Este neplăcut, dar relativ obişnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, faţă de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziţie, exprimată într-un e-mail, cităm: «Dacă e vorba de salarii din nou am să v-o spun pentru ultima oară: Cine poate credita această activitate şi şi-o asumă, să rămână. Cine nu, să plece instant (...) Este ultima oară când mai spun acest lucru. Următoarea dată când îmi aduci acest lucru în discuţie (...) Vă asigur că plecaţi»", se spune în comunicat.

Angajaţii mai spun că nu pot susţine financiar această publicaţie. "(...) Academia Caţavencu a fost şi este, încă, o revistă citită. O spun vânzarile la chioşc, în creştere, până când administraţia a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Această creştere este o performanţă (din câte ştim, unică în trustul nostru, şi rară în presă, în general), dar este o performanţă greu de susţinut, atâta vreme cât administraţia pare să facă tot ce-i stă în putinţă pentru a contrazice aceasta tendinţă", se mai arată în comunicatul citat.

Pe de altă parte, redacţia Academia Caţavencu a precizat că, în momentul de faţă, revista este administrată într-un mod "amatorist lăutăresc". "Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei şi să ţi se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistenţele redactorului-şef, să se descopere că economia obţinută astfel ar fi derizorie (şi, desigur, invers proporţională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se «administrează» această revistă".

De asemenea, aceştia îl acuză pe directorul general Adrian Rus că intenţiona să inaugureze "o politică editorială unică în presă românească: redacţia să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienţi şi campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conţinului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei".

Contactat de MEDIAFAX, joi, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, Adrian Rus, a declarat: "Academia Caţavencu îşi continuă apariţia atât în print, cât şi online. Câţiva redactori au ales să plece din cauza întârzierilor salariale. Nu am altceva de spus".

Întrebat dacă numărul de luni al Academiei Caţavencu va apărea, acesta a răspuns afirmativ.

Medien Holding a anunţat în iunie 2011, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că a achiziţionat titlul Academia Caţavencu, precizând că va asigura "suportul financiar şi logistic necesar sporirii calităţii revistei, asigurându-i totala independenţă editorială". Primul număr al publicaţiei Academia Caţavencu în noua formulă şi cu o echipă nouă, condusă atunci de Denis Dinulescu, a apărut în 29 iunie 2011.

Anunţul Medien Holding a venit după ce Claudiu Pădurean, jurnalist la România Liberă, şi-a adjudecat marca "Academia Caţavencu", pentru 882.659 de euro cu TVA inclus, la licitaţia publică cu strigare organizată pe 14 iunie 2011 de lichidatorul judiciar General Group Expert SRL al societăţii Caţavencu SA. Presa a scris despre Claudiu Pădurean că ar fi susţinut, de fapt, de Dan Adamescu, cel care controlează împreună cu familia sa ziarul România Liberă, la care jurnalistul este angajat. Pădurean a devenit proprietarul mărcii după ce a livrat, pe 20 iunie 2011 suma licitată, iar în 21 iunie 2011 a fost încheiat procesul verbal de preluare a mărcii. Însă, pe 25 iunie 2011, Claudiu Pădurean a declarat însă pentru MEDIAFAX că nu mai are nicio legătură cu proiectul "Academia Caţavencu".

Pe de altă parte, Tribunalul Bucureşti a admis în luna mai 2011 propunerea administratorului judiciar General Group Expert SRL privind intrarea în faliment în procedura generală a debitoarei SC Caţavencu SA, editorul Academia Caţavencu, potrivit deciziei publicate pe site-ul oficial al instanţei. Ulterior, pe 26 mai 2011, marca "Academia Caţavencu" a fost scoasă la licitaţie, fiind adjudecată pentru suma de 1.617.000 de euro, cu TVA, de către Doru Buşcu, fostul director editorial al publicaţiei, care nu a reuşit însă să strângă banii pentru a deveni proprietarul mărcii. Astfel, licitaţia a fost reluată în 14 iunie 2011, când jurnalistul Claudiu Pădurean şi-a adjudecat marca "Academia Caţavencu".

Fosta echipă a publicaţiei Academia Caţavencu, în frunte cu Doru Buşcu, a lansat în 29 iunie 2011 săptămânalul de satiră Caţavencii.

În afară de Academia Caţavencu, portofoliul grupului de presă Medien Holding, controlat de familia Adamescu, include şi cotidianul România Liberă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici