Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Realitatea TV, TVRM şi TVR vor difuza emisiuni electorale

Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Realitatea TV, TVRM Educaţional şi posturile Televiziunii Publice - TVR 1, TVR 3, TVR Info, TVR International - vor difuza emisiuni destinate campaniei pentru alegerea preşedintelui României, potrivit Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).

Urmărește
213 afișări
Imaginea articolului Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Realitatea TV, TVRM şi TVR vor difuza emisiuni electorale

Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Realitatea TV, TVRM şi TVR vor difuza emisiuni electorale (Imagine: Mediafax Foto)

Antena 2, Antena 3, B1 TV, Kanal D, OTV, Realitatea TV, TVRM Educaţional şi posturile Televiziunii Publice - TVR 1, TVR 3, TVR Info, TVR International - se numără printre cele 87 de posturi de televiziune care au informat CNA că intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni destinate campaniei pentru alegerea preşedintelui României.

Totodată, emisiuni destinate campaniei pentru alegerile prezidenţiale vor fi difuzate pe 44 de posturi TV prin cablu din provincie.

Pe de altă parte, campania pentru alegerea preşedintelui României va fi reflectată prin emisiuni specifice la posturile de radio Realitatea FM, RFI Bucureşti şi posturile Societăţii Române de Radiodifuziune - Radio România Actualităţi, Radio Bucureşti, Radio Antena Satelor, Radio România Internaţional şi Redacţia Minorităţi Naţionale.

Acestea se numără printre cele 98 de posturi de radio care au informat CNA că intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni destinate campaniei electorale pentru prezidenţiale.

Posturile de radio şi televiziune care vor difuza emisiuni dedicate campaniei trebuie să respecte Decizia CNA nr. 853 din 29 septembrie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea preşedintelui României.

Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune, publice şi private, începe în ziua de 23 octombrie 2009, ora 00.00, şi se încheie în ziua de 21 noiembrie 2009, ora 7.00, potrivit deciziei CNA.

Spre deosebire de campaniile electorale precedente - cea pentru Parlamentul European şi cea pentru alegerea Parlamentului României -, în cazul acestui scrutin toţi candidaţii au acces gratuit la serviciile de radio şi televiziune, publice şi private, în emisiunile prevăzute de Decizia CNA.

Astfel, radiodifuzorii publici şi privaţi pot acorda acces competitorilor electorali numai în emisiuni de promovare electorală (în care candidaţii îşi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală prin propria candidatură), emisiuni de dezbatere (în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi teme de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor reprezentanţilor competitori electorali, a jurnaliştilor, a analiştilor şi a altor invitaţi) şi informative (în care activităţile de campanie ale candidaţilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului).

Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor sunt interzise difuzarea emisiunilor şi spoturilor electorale, precum şi invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe.

Campania electorală în audiovizual trebuie să respecte şi Legea nr. 370/2004 pentru alegerea preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare, dar şi o ordonanţă de urgenţă de modificare a legii alegerilor prezidenţiale, adoptată în septembrie.

Potrivit respectivei OUG, "posturile private de radio şi televiziune vor oferi candidaţilor timpi de antenă proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice". Respectiva ordonanţă de urgenţă este şi cea care impune faptul că accesul candidaţilor la acestea este gratuit. OUG mai spune că sondajele nu pot fi difuzate cu mai puţin de 48 de ore înainte de ziua votării.

Primul tur al alegerilor pentru desemnarea preşedintelui României va avea loc pe 22 noiembrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici