Anul 2009 a fost cel al dezvoltării reţelelor de socializare

Reţelele sociale Twitter şi Facebook au înregistrat o "explozie" a numărului de utilizatori pe parcursul anului care a trecut, influenţa lor fiind confirmată de fiecare eveniment de actualitate relatat în cadrul lor, inclusiv prin intermediul internetului pe telefoanele mobile.

Urmărește
54 afișări
Imaginea articolului Anul 2009 a fost cel al dezvoltării reţelelor de socializare

Anul 2009 a fost cel al dezvoltării reţelelor de socializare (Imagine: Mediafax Foto)

Facebook şi Twitter "sunt marii câştigători", în opinia lui Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, compania care organizează conferinţe în cadrul reţelelor de socializare. Potrivit AFP, el a subliniat faptul că Facebook şi-a triplat numărul de membri pe parcursul lui 2009, ajungând la 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial.

"Şi Twitter a înregistrat o creştere extraordinară", a remarcat Keath, care a precizat că reţeaua de microblogging a ajuns de la 2-4 milioane de utilizatori la începutul anului la circa 40 de milioane în prezent.

"În urmă cu un an, nu mă gândeam că ar putea avea cineva influenţa pe care Twitter a exercitat-o" în 2009, a spus şi Scott Stanzel, care a înfiinţat, în Statele Unite, o companie de relaţii publice specializată în comunicaera pe reţele de socializare.

Jack Levin, directorul ImageShack, care a creat aplicaţia Yfrog.com ce permite partajarea de fotografii şi videoclipuri pe Twitter, a apreciat că "influenţa telefoanelor multifuncţionale în Statele Unite şi în numeroase alte ţări a făcut mai uşoară comunicarea, Twitter fiind locul ideal" pentru conversaţii.

Twitter, care permite publicarea de mesaje în limita a 140 de caractere, "este un mix între mesageria instant şi e-mail".

"Prin Twitter, publicul are accesa la un loc de întâlnire în cadrul căruia poate conversa cu persoane care au aceleaşi interese, iar acesta este un lucru care nu se poate face prin intermediul mesageriei instant sau a internetului. Pe Facebook se poate face asta numai într-o anumită măsură, dar cred că mai mulţi oameni sunt atraşi de simplicitatea Twitter", a spus Levin.

"Anterior, era nevoie de eforturi consistente pentru a rămâne în contact cu prietenii sau familia, însă acum poţi fi în contact cu sute şi mii de oameni, prin intermediul unui cont de Facebook sau scriind pe Twitter", a remarcat Stanzel.

Influenţa acestor instrumente de comunicare a fost recunoscută la cel mai înalt nivel. Astfel, în iunie, Departamentul american de Stat a cerut Twitter să amâne activităţile de mentenanţă pentru a permite opozanţilor iranieni să continue să utilizeze platforma.

Twitter a devenit şi o sursă de informaţii, prin relatări care au inclus de la aterizarea unui avion pe fluviul Hudson din New York în ianuarie la atentatele din Bombay sau manifestaţiile de la Teheran. "Există numeroase informaţii care apar mai întâi pe Twitter şi ştiri despre diverse personalităţi, în condiţiile în care platforma este utilizată de numeroase vedete de la Hollywood", a remarcat Keath.

Actualii giganţi online, Google şi Microsoft, au sesizat potenţialul reţelelor de socializare şi au încheiat parteneriate cu ele în vederea integrării informaţiilor care circulă în interiorul lor în cadrul rezultatelor motoarelor lor de căutare.

Avantajele acestor instrumente de comunicare au fost remarcate şi de responsabilii politici sau companii. "Cei care accesează Facebook, Twitter sau YouTube pot intra în contact cu consumatorii lor ţintă, cu care pot construi relaţii mai durabile şi chiar purta discuţii", a spus Stanzel.

Specialiştii se aşteaptă ca, pe viitor, Twitter să se transforme într-un instrument de marketing, în timp ce, în opinia lor, Facebook s-ar putea transforma într-un portal de plăţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici