Apariţia ziarului digital The Daily, disponibil numai pe iPad, va înceta

Apariţia ziarului digital The Daily, disponibil numai pe iPad, deţinut de Rupert Murdoch, va înceta, la un an şi 10 luni de la lansare, eşecul acestei iniţiative ilustrând dificultăţile din sectorul presei scrise de a-şi găsi un model economic rentabil adaptat domeniului online.

Urmărește
108 afișări
Imaginea articolului Apariţia ziarului digital The Daily, disponibil numai pe iPad, va înceta

Apariţia ziarului digital The Daily, disponibil numai pe iPad, va înceta

Magnatul media australo-american a anunţat, luni, că The Daily, lansat cu mare pompă în februarie 2011, sub forma unui abonament pentru iPad-ul companiei Apple, va înceta să apară pe piaţă pe 15 decembrie.

La lansare, cotidianul a fost prezentat ca un model pentru presă, confruntată cu un declin al numărului de cititori, care se îndreaptă din ce în ce mai mult spre internet.

Rupert Murdoch vede în acest cotidian "o experienţă îndrăzneaţă", care nu a găsit "un public suficient de mare".

"Avea inconvenientele unui cotidian - era publicat o dată pe zi, fără să fie actualizat continuu, şi nu era bine integrat în online -, fără avantajele oferite de varianta tipărită", după unii cititori, spune Dan Kennedy, profesor de jurnalism la Universitatea Northeastern din Boston (Massachusetts), pentru care acest proiect a fost "mort din faşă".

Eliminarea a 29% din posturi - 50 - a fost anunţată în iulie, iar abandonul total nu i-a surprins pe specialişti.

The Daily era "parametrat" pentru tablete, dar era totuşi un "produs de informare simplu", spune Rebecca Lieb, de la Altimeter Group.

"Nu oferea nimic altceva cititorilor în afară de ce puteai să găsească în alt jurnal şi nu avea marcă", a mai spus aceasta, care este de părere că Murdoch ar fi trebuit să-şi folosească expertiza pe o publicaţie mai cunoscută, ca Wall Street Journal.

Neoficial, The Daily avea aproximativ 100.000 de abonaţi plătitori, în timp ce Murdoch estimase anterior că avea nevoie de 500.000 pe săptămână pentru a fi rentabil.

The Daily era vândut în magazinele AppStore şi iTunes ale Apple, la preţul de 99 de cenţi pe săptămână sau de 39,99 de dolari pe an. Iniţial conceput pentru iPad, el a fost ulterior disponibil pentru tablete şi smartphone-uri care operau cu Android, sistemul Google. Faptul că a depins de o singură platformă de distribuţie a fost o mare eroare, spun analiştii, care sunt de părere că soarta acestui cotidian ar putea constitui o lecţie pentru alte publicaţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici