- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (26.08.2010, 13:12)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aproape două treimi dintre internauţii români folosesc mesageria instant
Aproape două treimi dintre utilizatorii de internet din România folosesc mesageria instant, se arată în Roper Reports 2010, studiul internaţional care analizează valorile şi stilul de viaţă ale consumatorilor şi obiceiurile de utilizare a internetului de către români, inclusiv a reţelelor sociale.
Urmărește
30 afișări
Aproape două treimi dintre internauţii români folosesc mesageria instant (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Roper Reports este un studiu realizat de GfK România.
Rezultatele cercetării arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează internetul lunar sau mai des.
În România, internetul este folosit în principal pentru a "sta de vorbă" cu prietenii şi familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant într-o măsură mult mai mare: 63% dintre utilizatorii de internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state preferă, în schimb, să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Călin Georgescu și soția sa, Cristela Georgescu, s-au adresat criticilor: „Nu putem să stăm în genunchi decât în fața lui Dumnezeu”
-
Bolojan: Înainte de a face o reformă a statului trebuie făcută o reformă a lumii politice
-
Lituania, disponibilă să trimită militari în Ucraina şi avertizează asupra atacurilor hibride ruseşti
-
Ce spun analiştii economici despre motivele care au stat în spatele votului antisistem
Un alt rol important pe care îl are internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% descarcă fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video. Cu toate că şi consumatorii din alte ţări caută divertismentul online, există câteva diferenţe. Utilizatorii globali ai internetului urmăresc transmisiuni video în aceeaşi măsură cu cei din oraşele României (40%), însă mai puţini dintre ei descarcă fişiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de ţări analizate, comparativ cu România, o mai mică parte dintre utilizatorii de internet ascultă muzică online (39%) sau o descarcă (31%).
Utilitatea internetului creşte din ce în ce mai mult dincolo de posibilităţile de comunicare, informare şi distracţie pe care le oferă. Este folosit de un număr tot mai mare de utilizatori pentru a face cumpărături, pentru a face plăţi sau pentru a-şi administra conturile bancare. În ţările analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpără online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacţii bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest canal. În România, situaţia este foarte diferită, deocamdată tranzacţionarea pe internet aflându-se la un nivel relativ redus. În medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe internet, 7% fac tranzacţii bancare şi 6% plătesc facturi.
Reţelele sociale şi comunităţile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. Astfel, 39% din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta peste 15 ani, la nivel mondial, vizitează cel puţin lunar un astfel de site. În oraşele României, popularitatea reţelelor sociale este mai mică, totuşi 26% dintre cei care folosesc internetul le frecventează măcar o dată pe lună.
Principalul scop este acela de a-şi ţine la curent prietenii şi familia cu noutăţi despre ei, dar mai ales de a afla ce se întâmplă în viaţa acestora. Un alt motiv de frecventare a reţelelor sociale online numit de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaşte şi schimba idei cu persoane care au interese şi pasiuni similare. Nu în ultimul rând, cu toate că rolul de catalizator al relaţiilor profesionale pe care îl au comunităţile online este mai redus, un număr semnificativ de utilizatori urmăresc oportunităţi de afaceri şi de angajare folosind acest canal.
GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viaţă şi valorilor personale ale consumatorilor din întreaga lume. La nivel global, studiul se desfăşoară anual începând din 1997, iar în România, din 2008. În februarie şi martie 2010, au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu vârsta peste 15 ani, din 26 de ţări, de pe toate continentele. În România este analizată populaţia din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani. Eşantionul este de 1.000 de respondenţi.
GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. Activităţile companiei sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă şi calitativă ad-hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare - cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are în prezent mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. GfK este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.
Citește pe alephnews.ro: Inima frântă doare și fizic, nu doar emoțional: Efectele surprinzătoare ale despărțirilor
Citește pe www.zf.ro: Ce legătură este între Călin Georgescu, Asociaţia Română a Clubului de la Roma, Mugur Isărescu, BNR
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul se însoară cu nepoata fostei soții. Cum arată femeia care i-a luat mințile
PROSPORT.RO
Călin Georgescu sau Elena Lasconi? Carmen Harra știe cine va fi noul președinte al României
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe