Aproximativ 3,5% dintre subiectele de ştiri îşi au originea pe bloguri

Aproximativ 3,5% dintre subiectele de ştiri îşi au originea pe bloguri şi apoi sunt dezvoltate de canalele media tradiţionale, potrivit unui studiu despre circuitul informaţiei şi reţelele de distribuţie ale acesteia.

Urmărește
21 afișări
Imaginea articolului Aproximativ 3,5% dintre subiectele de ştiri îşi au originea pe bloguri

Aproximativ 3,5% dintre subiectele de ştiri îşi au originea pe bloguri

Potrivit unei analize a ştirilor şi comentariilor de pe web pentru ultimele trei luni din campania prezidenţială care a avut loc în 2008 în Statele Unite, realizată de cercetătorii de la Universitatea Cornell, informaţiile provin, în majoritatea cazurilor, de la canalele de ştiri tradiţionale, fiind apoi preluate de bloguri, la o distanţă medie de circa 2,5 ore, informează New York Times.

Studiul a urmărit circuitul ştirilor, prin monitorizarea frazelor cheie şi prin urmărirea apariţiilor acestora pe 1,6 milioane de canale media tradiţionale şi bloguri, fiind scanate în total 90 de milioane de articole şi posturi de blog, prin folosirea unor algoritmi de identificare.

Propoziţiile scurte care devin frecvent titluri de ştire sunt, potrivit cercetătorilor, echivalentul "semnăturilor genetice" pentru idei, concept cunoscut sub numele de meme (echivalentul cultural al genelor). Astfel, cele mai multe ştiri din perioada studiului au fost generate de expresia "lipstick on a pig/ a ruja un porc", o replică picantă a lui Barack Obama, cu care acesta a răspuns binomului John McCain - Sarah Palin, care susţineau că ei sunt cei care reprezintă cu adevărat schimbarea în politica americană.

Datele furnizate de studiu arată un model evolutiv al circuitului ştirilor. Astfel, dacă majoritatea ştirilor sunt diseminate întâi prin canalele tradiţionale, fiind apoi preluate în blogosferă, în 3,5% dintre cazuri sursele informaţiei sunt blogurile.

Lucrarea intitulată "Analiza memelor şi dinamica ştirilor" demonstrează şi faptul că sursele de ştiri se modifică sub impactul reţelelor de social media şi mai ales al site-ului de micro-blogging Twitter.

Meme este un concept evoluţionist interesant introdus, în 1976, de biologul Richard Dawkins în cartea sa "Gena prin ea însăşi", definind ipotetica unitate de informaţie culturală moştenită, utilizată şi transmisă de individ. Aşa cum gena este o unitate informaţională macromoleculară, purtătoare de caracteristici biologice, structurale şi interactive ale individului, meme este, simbolic vorbind, o genă informaţională mintală, o purtătoare specifică de informaţie culturală.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici