Arianna Huffington: Agregarea informaţiei, parte din ADN-ul internetului

Arianna Huffington, fondatoarea Huffington Post, l-a acuzat pe Rupert Murdoch că face o confuzie între agregarea informaţiei şi furtul acesteia, după ce preşedintele News Corp a declarat că nu există ştiri gratuite, informează Media Guardian.

Urmărește
44 afișări
Imaginea articolului Arianna Huffington: Agregarea informaţiei, parte din ADN-ul internetului

Arianna Huffington: Agregarea informaţiei, parte din ADN-ul internetului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Huffington şi-a început discursul într-o notă umoristică. "Înainte de toate, aş vrea să imi citez străbunica, căreia îi place să spună: «Să nu pariezi niciodată pe o companie care se autoelimină din căutările Google»", a spus ea, adăugând apoi, la modul serios, că "timpurile disperate au nevoie de metafore disperate (...), de modele de venit disperate (...) de jurnalism mai bun".

"Am vorbit despre cum viitorul jurnalismului va fi unul hibrid, în care jucătorii media tradiţionale vor îmbrăţişa metodele noilor media (inclusiv transparenţa, interactivitatea şi rapiditatea) şi cum companiile new media vor adopta cele mai bune practici ale industriei tradiţionale (corectitudine, acurateţe şi jurnalism de investigaţie de impact)",a adăugat ea.

"Cu atât de multe companii media tradiţionale în curs de adaptare la noile realităţi, era ridicol să ne implicăm într-o confruntare de tipul media tradiţională versus new media (...). Şi era un mod greşit de a privi lucrurile", a precizat Arianna Huffington.

Huffington s-a declarat dezamăgită de insultele utilizate de media tradiţionale contra new media. "Site-urile care agregă ştiri au devenit, în cuvintele lui Rupert Murdoch şi a echipei sale, «paraziţi», «hoţi de conţinut», «vampiri», (...) şi, bineinţeles, «cei care ne fură drepturile de autor»", a spus ea.

"În majoritatea industriilor, atunci când clienţii încep să plece, încerci să găseşti o modalitate de a-i aduce înapoi. Dar nu şi în media. Mai curând acuză agregatoarele de ştiri că le fură conţinutul", a spus ea.

Huffington i-a mai transmis lui Murdoch că poate scoate conţinuturile companiei sale din indexarea Google, cu riscul de a pierde trafic pe site-urile proprietăţilor News Corp.

Ea a mai spus că blogul Huffington Post este deseori considerat un agregator de ştiri şi a subliniat că, deşi personal crede în agregarea de informaţii, HuffPo realizează propriile materiale originale.

"În discursul recent, Rupert Murdoch a confundat agregarea cu sustragerea. Sustragerea este împotriva legii (...) Agregarea însă (...) este parte a ADN-ului internetului. Punct", a spus ea

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici