ARMA va demara în aprilie licitaţia pentru stabilirea companiei ce va măsura audienţele TV 2016-2019

Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor (ARMA) va demara în luna aprilie procedura de licitaţie pentru selecţia furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV), în perioada 2016-2019.

Urmărește
160 afișări
Imaginea articolului ARMA va demara în aprilie licitaţia pentru stabilirea companiei ce va măsura audienţele TV 2016-2019

Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor va demara în aprilie licitaţia pentru stabilirea companiei ce va măsura audienţele TV 2016-2019 (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Anunţul a fost făcut de Lucia Antal, preşedintele ARMA, miercuri, într-o conferinţă de presă.

Răspunzând unei întrebări, Lucia Antal a spus că "o să înceapă luna aceasta" procedura de licitaţie pentru selecţia următorului furnizor unic al SNMATV, în condiţiile în care contractul cu Kantar Media de furnizare a audienţelor TV se va încheia pe 31 decembrie 2015.

"Procedura de licitaţie o să înceapă luna aceasta. Paşii vor fi aceiaşi ca acum patru ani. Calendarul va fi pus la dispoziţia presei imediat ce va fi aprobat de către Adunarea Generală, care va avea loc astăzi (miercuri, n.r.), la ora 16.00, la sediul ARMA", a spus Lucia Antal.

Întrebată dacă societatea Kantar Media Audiences, actualul furnizorul unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, va participa la această licitaţie, Liliana Mihăilescu, Managing Director al Kantar, a confirmat acest lucru în conferinţa de presă de miercuri. "Vom participa la licitaţie alături de ceilalţi competitori", a spus Liliana Mihăilescu.

Totodată, Iosif Kălăuz, care reprezintă Kanal D în Comitetul Tehnic al ARMA, a declarat pentru MEDIAFAX că următorul furnizor unic al SNMATV va asigura măsurarea audienţelor TV începând cu 1 ianuarie 2016, timp de patru ani.

"Până la finalul anului, noi sperăm să avem caietul de licitaţii, inclusiv ofertele trimise către noi, către ARMA. Către finalul anului, cred că deja vom avea o decizie care va fi comunicată la începutul anului următor. La începutul anului următor, după decizia afişată către piaţă, se iau măsurile pentru implementare. Adică, noul furnizor, începând din vara lui 2015, va începe să implementeze sistemele de măsurare, peoplemeterele", a spus Iosif Kălăuz. El a precizat că sistemul va deveni activ la 1 ianuarie 2016.

Compania care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019 va fi desemnată prin licitaţie, de o Comisie Paritară, în conformitate cu articolul 45, alineatul 2 din Legea audiovizualului. Comisia va fi formată din 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor, 5 reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate şi 5 reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului. Licitaţiile pentru desemnarea companiilor care măsoară audienţele TV sunt organizate din patru în patru ani.

Pe de altă parte, tot în timpul conferinţei de presă de miercuri, Nick Terlizzi, reprezentantul companiei Ernst&Young din SUA, a declarat că Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV din România este livrat de Kantar Media în parametrii contractuali cu Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor. ARMA a făcut publice, miercuri, în conferinţa de presă, concluziile procedurii de auditare a serviciului de măsurare a audienţelor TV din România, desfăşurată în anul 2013, pe care ARMA a comandat-o la compania internaţională Ernst&Young din Tampa (SUA).

Kantar Media asigură măsurarea audienţelor TV începând de la 1 ianuarie 2012 şi până 31 decembrie 2015. Anterior, în perioada 2008 - 2012, audienţa TV a fost măsurată de GfK România.

Decizia desemnării companiei Kantar Media Audiences drept furnizor al audienţelor TV între 2012 şi 2015 a fost luată de o Comisie Paritară, din care au făcut parte cinci reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului, cinci reprezentanţi ai staţiilor TV (Pro TV, Antena 1, Prima TV, Televiziunea Publică şi Realitatea TV) şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate/ media (BV McCann Erickson, Zenith Media, MediaCom, DBV Media House şi Media Direction). La lucrările Comisiei au participat, cu statut de observator, şi cinci reprezentanţi ai clienţilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote şi Ursus Breweries).

Decizia luată de Comisia Paritară a venit ca urmare a unui proces de licitaţie care s-a întins pe o perioadă de şase luni (mai 2010 - ianuarie 2011) şi prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexă a ofertelor primite de la companiile participante la licitaţie, respectiv Kantar Media Audiences, GfK România, Nielsen şi Mediaresearch.

ARMA este o organizaţie a industriei de media şi publicitate care numără peste 90 de membri, staţii TV, agenţii de media şi publicitate şi clienţi de publicitate. Asociaţia are drept arie de activitate cercetarea audienţelor mediilor de comunicare video şi operează sistemul de măsurare a audienţelor TV din România. ARMA este o organizaţie recunoscută la nivel internaţional, fiind membră a European Media Research Organisations (EMRO) şi a International Joint Industry Committees Association (I-JIC). Preşedintele ARMA este membru al Consiliului Director al I-JIC.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici